Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
“Θα βάλεις φορτιστή αλλιώς θα φας πρόστιμο.” Συμφωνείτε;

“Θα βάλεις φορτιστή αλλιώς θα φας πρόστιμο.” Συμφωνείτε;

Διαφήμιση

Σχεδόν όλες οι χώρες της Δύσης και πάρα πολλές σε παγκόσμιο επίπεδο προωθούν ενεργά την ηλεκτροκίνηση, όμως η νέα πρόταση ξεπερνάει κατά πολύ όσα είχαμε ακούσει μέχρι σήμερα.


Σωτήρης Χάλλαςστις 13.04.2022

Το να δοθούν θετικά κίνητρα ώστε να γίνει πιο εύκολη η μετάβαση στο ηλεκτρικό μέλλον δεν είναι κάτι ασυνήθιστο, ωστόσο στο Βανκούβερ του Καναδά προτάθηκε μία πολύ πιο επιθετική στρατηγική. Σύμφωνα με αυτή, όχι απλά θα ενθαρρύνεται όποιος φροντίζει για την ταχύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά θα τιμωρείται και όποιος δεν το πράττει.

Συγκεκριμένα, είναι πρόταση η οποία κατατέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο από μία εκ των παρατάξεων και αφορά τα πρατήρια καυσίμων και τους χώρους στάθμευσης. Αυτή τη στιγμή προκειμένου ένα πρατήριο υγρών καυσίμων να έχει άδεια λειτουργίας πληρώνει παράβολο 263 δολάρια Καναδά, ενώ το αντίστοιχο ποσό για τους χώρους στάθμευσης είναι στα 163 δολάρια Καναδά.

Η επιθετική πρόταση

Η ριζοσπαστική πρόταση, λοιπόν, θέλει τις αρχές να επιβάλλουν πρόστιμο 10.000 δολάρια Καναδά ανά έτος, σε όσα πρατήρια και parking δεν έχουν τοποθετήσει φορτιστή για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Μάλιστα, η πρόταση συνεχίζεται και αναφέρει την ελάχιστη ισχύ φόρτισης που πρέπει να προσφέρει ο κάθε χώρος. Για τα πρατήρια υγρών καυσίμων η απαίτηση είναι στα 50 kW ώστε να μπορεί να μπει ταχυφορτιστής, ενώ για τα parking οι απαιτήσεις είναι στα 26,6 kW.

Με αυτή την πρωτοβουλία ο δήμος θεωρεί ότι θα αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των σημείων φόρτισης στην πόλη, με αποτέλεσμα το ευρύ κοινό να στραφεί πιο εύκολα προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε μία έρευνα που έκανε η δημοτική αρχή το 2021 με δείγμα 12.000 κατοίκων, πολύ μεγάλο ποσοστό ανέφερε ότι δεν αγοράζει ηλεκτρικό όχημα επειδή δεν υπάρχουν αρκετοί φορτιστές.

Δείτε ακόμα: Ταχυφορτιστές στην Αττική: Είναι περισσότεροι από ό,τι νομίζεις

Το κόστος

Σήμερα, το κόστος για την εγκατάσταση ενός φορτιστή σε πρατήριο καυσίμων φτάνει τα 136.000 δολάρια Καναδά, ενώ για τα parking το κόστος είναι 100.000 δολάρια Καναδά. Οπότε οι ιδιοκτήτες αυτών των χώρων πρέπει να αποφασίσουν αν θα προτιμήσουν το πρόστιμο ή την τοποθέτηση φορτιστή, σε περίπτωση που περάσει αυτή η πρόταση.

Από τα πρόστιμα ο δήμος υπολογίζει ότι θα έχει έσοδα 1,7 εκατομμύρια δολάρια Καναδά, χρήματα τα οποία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για περιβαλλοντικούς σκοπούς.

Μπορεί να νομιμοποιηθεί μία τέτοια ενέργεια;

Το θέμα που προκύπτει είναι το έξης. Είναι ηθικό να προχωρήσει ένα δήμος ή ακόμα και ένα κράτος σε μια τέτοια ενέργεια; Σίγουρα το να προσφέρεις θετικά κίνητρα προς μία κατεύθυνση είναι επιθυμητό, καθώς με αυτόν τον τρόπο βοηθάς να γίνει περισσότερο προσιτή μία τεχνολογία η οποία κρίνεται επωφελής για την κοινωνία στο σύνολό της. Όμως έχει το δικαίωμα το κράτος σε οποιαδήποτε μορφή, να τιμωρήσει για τη μη υιοθέτηση μίας τεχνολογίας, ειδικά όταν αυτό συνεπάγεται και σημαντικό κόστος για την επιχείρηση;

Η νοοτροπία της πρότασης για το Βανκούβερ, λοιπόν, είναι ότι «θα χαλάσεις λεφτά για να βάλεις φορτιστές, αλλιώς θα σου ρίξουμε πρόστιμο». Συμφωνείτε με αυτό τον τρόπο σκέψης ή τον βρίσκετε υπερβολικό;

 


Πηγή: TheProvince.com