Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Κατά 40% αυξημένη η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης, πτώση για τα καύσιμα κίνησης – Τι επιφυλάσσει ο Νοέμβριος

Κατά 40% αυξημένη η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης, πτώση για τα καύσιμα κίνησης – Τι επιφυλάσσει ο Νοέμβριος

Διαφήμιση

Πένη Χαλάτση

Ο φόβος των υψηλών τιμών και οι εκτιμήσεις ότι βρισκόμαστε εν όψει ενός δύσκολου χειμώνα ώθησαν ανοδικά τη ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης, με τους Έλληνες καταναλωτές να σπεύδουν να γεμίσουν τις δεξαμενές από τις πρώτες ημέρες έναρξης της σεζόν. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της αγοράς, τον Οκτώβριο η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης ήταν αυξημένη κατά 40% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, μια αύξηση σημαντική αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι φέτος η τιμή ήταν αρκετά υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι. Όπως αναφέρει πηγή της αγοράς, οι καταναλωτές σπεύδουν να εκμεταλλευθούν τις προσφορές των εταιρειών του κλάδου (τα ΕΛΠΕ ήδη ανακοίνωσαν παράταση μέχρι τις 15 Νοεμβρίου της έκπτωση των 7,5 λεπτών ανά λίτρο) και να προλάβουν πιθανές μελλοντικές ανατιμήσεις λόγω αύξησης της διεθνούς τιμής ή απόσυρσης των προσφορών, επιδοτήσεων και εκπτώσεων.

Παρά την κινητικότητα που παρατηρείται στην αγορά για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, η ζήτηση για τα καύσιμα κίνησης καταγράφει αντίστροφη πορεία. Τα προσωρινά στοιχεία του Οκτωβρίου δείχνουν μείωση κατά 7% στη ζήτηση για πετρέλαιο κίνησης και κατά 3% για τη βενζίνη σε σχέση με τον περυσινό Οκτώβριο. Για λόγους σύγκρισης, αξίζει να αναφερθεί ότι, το Σεπτέμβριο, η ζήτηση για βενζίνη κινήθηκε πτωτικά κατά 4% αλλά για το πετρέλαιο κίνησης κατέγραψε άνοδο κατά 13%. Παράγοντες της αγοράς αποδίδουν αυτή τη διαφορά που παρατηρείται στη ζήτηση για το πετρέλαιο κίνησης στην επιδότηση των 15 λεπτών απευθείας στην αντλία που ίσχυε μέχρι το Σεπτέμβριο. «Η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης εξισορρόπησε τις τιμές και τώρα, καθώς πλέον δεν ισχύουν, γίνεται αισθητή η παρουσία τους», αναφέρει πηγή της αγοράς.

Τι επιφυλάσσει ο Νοέμβριος

Η πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου το προηγούμενο διάστημα πίεσε οριακά πτωτικά τις εγχώριες τιμές των καυσίμων κίνησης μη επιτρέποντας να αποτυπωθούν σε αισθητή πτώση του κόστους μετακίνησης και μεταφοράς εμπορευμάτων. Ο υψηλός πληθωρισμός εξακολουθεί να επιβαρύνει τη ζήτηση ενώ η αγορά βρίσκεται αντιμέτωπη με την προοπτική νέας ανόδου στις τιμές.