Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Νερό μιας πόλης για να σβήσει ένα Tesla Model S!

Νερό μιας πόλης για να σβήσει ένα Tesla Model S!

Διαφήμιση
  • newsautoteam

Η κατάσβεση ενός φλεγόμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μια πολύπλοκη υπόθεση. Και απαιτεί απίστευτες ποσότητες νερού.

Είναι γνωστό πλέον σε όλους ότι μία από τις αναπόφευκτες αδυναμίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι αν πιάσουν φωτιά, χρειάζονται ειδική μεταχείριση και απίστευτους πόρους από τις δυνάμεις κατάσβεσης.

Μία τέτοια περίπτωση καταγράφηκε στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ, όταν ένα Tesla Model S άρπαξε φωτιά. Σύμφωνα με την αστυνομία της περιοχής το Tesla λαμπάδιασε όταν χτύπησε κάποιο αντικείμενο στην άσφαλτο, το οποίο προφανώς διέρρηξε την προστασία των μπαταριών του.

Όπως αναφέρει ένας από τους επιβάτες του Tesla, οι οποίοι ευτυχώς δεν έπαθαν τίποτα, μόλις το αυτοκίνητο χτύπησε το αντικείμενο, εμφανίστηκε αμέσως καπνός ενώ σε λίγα λεπτά ξεκίνησε η φωτιά.

Ο οδηγός και οι τρεις επιβάτες μαζί με τον σκύλο τους κατάφεραν να βγουν σώοι, όμως το αυτοκίνητο τυλίχτηκε στις φλόγες.

 

Από εκεί και πέρα αρχίζει η περιπέτεια των δυνάμεων της Πυροσβεστικής. Τα πρώτα οχήματα με πάνω από 15.000 λίτρα νερού έφθασαν πολύ γρήγορα κοτνά στο αυτοκίνητο, όμως αποδείχθηκαν ανίκανα στο να περιορίσουν στο ελάχιστο την φωτιά.

Για βοήθειά τους ήρθαν και άλλα τρία πυροσβεστικά, τα οποία χρειάστηκε να ρίξουν πάνω από… 45.000 λίτρα νερού για να καταφέρουν να ελέγξουν την φωτιά που στο μεταξύ είχε καταστρέψει εντελώς το αυτοκίνητο.

 
 

Είναι ενδεικτικό ότι σε μία αντίστοιχη περίπτωση μεγάλης πυρκαγιάς σε συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης χρειάζονται το πολύ 2.000 λίτρα για να την σβήσουν πλήρως.

Η κατάσβεση μιας φωτιάς σε ένα ηλεκτρικό όχημα είναι εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση, καθώς οι μικρές κυψέλες των μπαταριών συνεχίζουν να καίγονται για μεγάλο χρονικό διάστημα, ακόμα και αν δεν υπάρχουν φλόγες.

 

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής των πυροσβεστικών δυνάμεων που επενέβησαν στην περίπτωση του συγκεκριμένου Tesla χρειάστηκαν πάνω από δύο ώρες συνεχούς ροής νερού, και πάλι η μπαταρία είχε μικρές εκρήξεις ενώ γίνονταν και αναζωπυρώσεις και υπήρχε έκλυση μεγάλης θερμότητας.

Η πυρκαγιά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ σύνθετο πρόβλημα, με την καλύτερη λύση που έχει προταθεί μέχρι στιγμής να είναι η βύθισή του μέσα σε μία δεξαμενή νερού (όταν αυτό είναι εφικτό).

Πάντως, παρά τον μύθο που έχει δημιουργηθεί, οι έρευνες δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο επιρρεπή στο να πάρουν φωτιά από τα αντίστοιχα συμβατικά με θερμικούς κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.

newsauto.gr