Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Συνέντευξη κυρίου Κιουρτζή <<ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΟ ΠΘ ΣΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΜΠΡΑ ΝΤΕ ΦΕΡ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑ>>

Συνέντευξη κυρίου Κιουρτζή <<ΝΙΚΗΤΗΣ ΤΟ ΠΘ ΣΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΜΠΡΑ ΝΤΕ ΦΕΡ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑ>>

Διαφήμιση

ΝΙΚΟΣ ΗΛΙΑΔΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

 

Κατά τη φετινή περίοδο οι ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης που διατέθηκαν ήταν αυξημένες κατά περίπου 25% σε σχέση με πέρυσι.

Στις 30 Απριλίου ολοκληρώνεται η σεζόν για τη διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης με τους επαγγελματίες του κλάδου να κάνουν τον απολογισμό τους για το πώς κινήθηκε η αγορά, από τα μέσα Οκτωβρίου όταν ξεκίνησε η διανομή του. Σύμφωνα με όσα δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Πρατηριούχων Καυσίμων «Άγιος Χριστόφορος», Θέμης Κιουρτζής, κατά τη φετινή περίοδο 2021-2022 οι ποσότητες πετρελαίου θέρμανσης που διατέθηκαν ήταν αυξημένες κατά περίπου 25% σε σχέση με πέρυσι, όταν είχε παρατηρηθεί μείωση κατά σχεδόν 35% σε σχέση με την περίοδο 2019-2020.

Σύμφωνα με τον κ. Κιουρτζή αυτό οφείλεται κυρίως σε δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με το γεγονός ότι τον Οκτώβριο όταν ξεκίνησε η περίοδος διανομής του πετρελαίου θέρμανσης οι δεξαμενές ήταν σχεδόν άδειες, σε αντίθεση με ό,τι είχε συμβεί τον προηγούμενο χρόνο. “Τον Οκτώβριο του 2020 οι περισσότερες δεξαμενές ήταν γεμάτες καθώς στο κλείσιμο της προηγούμενης περιόδου, δηλαδή τον Απρίλιο του 2020, η τιμή ήταν πολύ χαμηλή, περίπου στα 70 λεπτά το λίτρο, οι καταναλωτές είχαν γεμίσει τις δεξαμενές τους. Φέτος, όμως, οι περισσότερες δεξαμενές ήταν μισοάδειες, γιατί η αντίστοιχη τιμή κλεισίματος τον Απρίλιο του 2021 ήταν στα 95 λεπτά”.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τις μετεωρολογικές συνθήκες. “Ο χειμώνας είχε μεγαλύτερη διάρκεια, ακόμη και το Μάρτιο και τις πρώτες μέρες του Απριλίου επικρατούσε κρύο κι έτσι είχαμε περισσότερες παραγγελίες, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες προηγούμενων χρόνων”. Ωστόσο, όπως αναφέρει επαγγελματίας του κλάδου διανομής του πετρελαίου θέρμανσης στην περιοχή της ανατολικής Θεσσαλονίκης, “απ’ ό,τι φαίνεται, οι δεξαμενές θα μείνουν άδειες καθώς η τιμή βρίσκεται στα ύψη. Οι παραγγελίες που παίρνουμε είναι για πενήντα έως εκατό λίτρα, ίσα ίσα για να βγάλουν το καλοκαίρι όσοι χρησιμοποιούν πετρέλαιο για να έχουν ζεστό νερό”. Η στάση αυτή των καταναλωτών είναι αναμενόμενη καθώς η τρέχουσα τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης είναι γύρω στα 1,60 ευρώ ανά λίτρο, αυξημένη κατά περίπου 35% σε σχέση με την τιμή ανοίγματος, τον Οκτώβριο του 2021.

Ένας επιπλέον λόγος που φέτος διατέθηκε περισσότερο πετρέλαιο θέρμανσης σε σχέση με την περίοδο 2020-2021 είναι η ενεργειακή κρίση η οποία επηρέασε δυσμενώς τις τιμές, κυρίως στο ηλεκτρικό ρεύμα και στο φυσικό αέριο. Όπως επισημαίνει ο κ. Κιουρτζής “πράγματι υπήρξαν καταναλωτές οι οποίοι στράφηκαν στο πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ τα προηγούμενα χρόνια χρησιμοποιούσαν είτε ηλεκτρικό ρεύμα είτε φυσικό αέριο. Η ενεργειακή κρίση επηρέασε και το πετρέλαιο, όμως οι αυξήσεις ήταν αναλογικά μικρότερες σε σχέση με τις άλλες δύο πηγές θέρμανσης. Έτσι, όσοι είχαν κρατήσει καβάτζα και τους καυστήρες πετρελαίου, προτίμησαν τώρα αυτή τη λύση”.

Μία άλλη παράμετρο επισημαίνει παράγοντας της αγοράς ο οποίος σημειώνει ότι “το πετρέλαιο θέρμανσης αποδείχθηκε πολύ φθηνότερο σε σχέση με το ηλεκτρικό ρεύμα και το φυσικό αέριο, κυρίως για τους καταναλωτές οι οποίοι είχαν φροντίσει να γεμίσουν τις δεξαμενές τους τον Οκτώβριο, Νοέμβριο, όταν ακόμη η τιμή ήταν γύρω στο 1,2 ευρώ/λίτρο. Αυτοί μπορεί να διέθεσαν προκαταβολικά τα χρήματα για τη θέρμανση όλης της σεζόν, όμως δεν πλήρωσαν τόσο ακριβά το ράλι των τιμών που ακολούθησε τους επόμενους μήνες”.

Τέλος, όσον αφορά τα καύσιμα κίνησης, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Πρατηριούχων Καυσίμων «Άγιος Χριστόφορος» “μέχρι και τον Μάρτιο παρατηρήθηκε σημαντική πτώση η οποία μετριάστηκε τώρα το Πάσχα”. Ο ίδιος το αποδίδει στην αύξηση των τιμών στην ενέργεια, γεγονός που οδήγησε πολλούς να περιορίσουν σημαντικά τη μετακίνηση με τα ΙΧ τους. “Δεν είναι μόνον η αύξηση της τιμής στα καύσιμα κίνησης, είναι η αύξηση και στις τιμές στα καύσιμα θέρμανσης αλλά και στο ρεύμα, γεγονός που περιόρισε δραστικά το διαθέσιμο εισόδημα, οπότε οι καταναλωτές περιόρισαν τις μετακινήσεις τους με το αυτοκίνητο”.

Σύμφωνα με τον κ. Κιουρτζή, ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας είναι η διακίνηση του μη νόμιμου καύσιμου στην αγορά η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες εξ αιτίας της ολιγωρίας των ελεγκτικών αρχών.

 

voria.gr