Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Κορωνοϊός: Ανάρπαστα τα παλιά ΙΧ για να αποφύγουν τα λεωφορεία

Κορωνοϊός: Ανάρπαστα τα παλιά ΙΧ για να αποφύγουν τα λεωφορεία

Διαφήμιση

Ανάρπαστα έχουν γίνει τα παλιά και φθηνά οχήματα λόγω της ανησυχίας των πολιτών για τη διασπορά του ιού σε ταξί και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς από την αρχή του πρώτου lockdown έως και σήμερα σημειώνεται αύξηση 35% στις πωλήσεις!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΛΝΑΡΑΣ

Από την επιβολή της πρώτης καραντίνας ο συνωστισμός στα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ήταν συχνό φαινόμενο με τους ειδικούς να υπογραμμίζουν τους κινδύνους που εγκυμονούν οι συγκεκριμένες συνθήκες για τη δημιουργία εστιών διασποράς του κορωνοϊού. Η ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων του ιού οδήγησε τους πολίτες σε άλλες εναλλακτικές μετακίνησης, με την πλέον συχνή -και αποτελεσματικότερη- την αγορά οχημάτων χαμηλής αξίας μέχρι να λήξει η υγειονομική περιπέτεια.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγόμενων Οχημάτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) Κωνσταντίνος Κυράτσος εξήγησε στο ThessToday.gr ότι η ανάγκη του κοινού να αποφύγει τα ΜΜΜ έχει οδηγήσει σε αύξηση της αγοράς φθηνών και παλιών ΙΧ που προορίζονται για συγκεκριμένες μετακινήσεις. «Τριμελείς και τετραμελείς οικογένειες αγόρασαν τουλάχιστον ένα ακόμη ΙΧ από την αρχή της πανδημίας μέχρι και σήμερα. Σημειώνεται μία αύξηση 35% στις αγορές των παλιών και φθηνών οχημάτων, αξίας έως 3.000 ευρώ, προκειμένου να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους μέχρι να λήξει η περιπέτεια του κορωνοϊού», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Κυράτσος, υπογραμμίζοντας παράλληλα τους κινδύνους που κρύβει η συγκεκριμένη επιλογή: «Τα παλιά ΙΧ είναι επισφαλή και επικίνδυνα στον δρόμο λόγω κακής ή ελλιπούς συντήρησης, ρυπαίνουν το περιβάλλον και ταυτόχρονα επιβαρύνουν οικονομικά  τα νοικοκυριά».

Τα παραπάνω δεδομένα στο εμπόριο μεταχειρισμένων οχημάτων έχουν ήδη προκαλέσει κλυδωνισμούς στους στόχους Ευρωπαϊκών χωρών -μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα- για τη μείωση των εκπομπών CO2, καθώς αυξάνονται τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα που κινούνται στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ ήδη στην Ευρώπη η νέα τάση αγοράς παλαιών ΙΧ λόγω του κορωνοϊού αυξάνεται ραγδαία και ταυτόχρονα αυξάνονται και οι τιμές για την πώλησή τους. «Όσοι είχαν ΙΧ σε ακινησία πριν από τον κορωνοϊό βρήκαν την ευκαιρία και τα πούλησαν εγχώρια. Έχουν “εξαφανιστεί” τα χαμηλής αξίας οχήματα και κανείς δεν προσέχει τα χαρακτηριστικά των αμαξιών που θέλει να αγοράσει», σημειώνει ο κ. Κυράτσος.

Μείωση στα μεταχειρισμένα νεότερης κατασκευής και στα καινούρια ΙΧ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στο ThessToday.gr ο Πρόεδρος του ΣΕΕΑΕ, για το 2020 στα εισαγόμενα οχήματα παρουσιάζεται μείωση της τάξης του 20% σε σχέση με το 2019, μείωση 30% στην αγορά καινούριων ΙΧ και μείωση 10% στις μεταβιβάσεις των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Σημειώνεται ότι στη Θεσσαλονίκη το 2020 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά ως μεταχειρισμένα 6.665 ΙΧ από τα συνολικά 55.159 που κυκλοφόρησαν σε όλη την Ελλάδα και 6.227 καινούρια ΙΧ από τα συνολικά 79.255 που κυκλοφόρησαν στους δρόμους της Επικράτειας το ίδιο έτος. Αντίθετα στην Αθήνα, το 2020 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 20.214 μεταχειρισμένα ΙΧ και 52.761 καινούρια.

Μεγάλο ερωτηματικό η επόμενη μέρα

Στη μακρά λίστα των επιχειρήσεων που «ασφυκτιούν» οικονομικά λόγω του κορωνοϊού προστίθεται και ο κλάδος της εμπορίας μεταχειρισμένων ΙΧ, με τον κ. Κυράτσο να εκφράζει τις ανησυχίες του για την επόμενη μέρα και ταυτόχρονα να προειδοποιεί για «λουκέτο» σε ένα 30% στα καταστήματα του χώρου.

«Ένα 30% των καταστημάτων που υπάρχουν σήμερα δυστυχώς δεν θα αντέξει και πιστεύω ότι θα κλείσει οριστικά φέτος. Υπάρχουν τεράστια πάγια έξοδα τα οποία πολλές φορές πληρώνουμε από την τσέπη μας, προερχόμενοι από 12ετή οικονομική κρίση στον κλάδο της εμπορίας οχημάτων και είναι πολύ δύσκολο να ανταπεξέλθουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της ΣΕΕΑΕ, χαρακτηρίζοντας παράλληλα ως «μπαλώματα» την επιστρεπτέα προκαταβολή και το «κούρεμα» στα ενοίκια των επιχειρήσεων. «Αυτό που φοβάμαι περισσότερο είναι ότι θα δημιουργηθούν πιο πολλές νέες στρατιές ανέργων, η κατάσταση δεν είναι σταθερή και μας προκαλεί μεγάλα ερωτηματικά για το “αύριο” των επιχειρήσεών μας», σημείωσε ο κ. Κυράτσος

THESSTODAY.GR

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων