Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Σε δύο μήνες θα είναι “τεχνικά” έτοιμα τα Ταμεία για τις 120 δόσεις

Σε δύο μήνες θα είναι “τεχνικά” έτοιμα τα Ταμεία για τις 120 δόσεις

Διαφήμιση

Του Δ. Κατσαγάνη

Έως τον ερχόμενο Μάιο θα είναι πλήρως τεχνικά έτοιμα τα ταμεία προκειμένου να “τρέχουν” τη σχεδιαζόμενη από την κυβέρνηση ρύθμιση για ασφαλιστικές οφειλές σε 120 δόσεις.

Αυτό αποκαλύπτει εμμέσως απόφαση της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνική Ασφάλιση ΑΕ (ΗΔΙΚΑ) με ημερομηνία 20 Μαρτίου, σύμφωνα με την οποία εγκρίθηκε δαπάνη για την “ανάθεση υπηρεσιών ανάπτυξης των αναγκαίων εφαρμογών για την υποστήριξη της υποβολής βεβαίωσης νέων και τροποποίησης υφιστάμενων οφειλών στο ΚΕΑΟ για την νέα ρύθμιση των 120 δόσεων ασφαλισμένων του τέως ΟΑΕΕ”, στον οποίο είναι ασφαλισμένη η μεγαλύτερη μερίδα των ελευθέρων επαγγελματιών.

Σύμφωνα με την ίδια απόφαση της ΗΔΙΙΚΑ, το σχετικό έργο “έχει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης δύο μήνες”.

Έτσι δεδομένου ότι διανύουμε ακόμα το μήνα Μάρτιο, το εν λόγω έργο θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο έως τον ερχόμενο Μάιο.

Οι προβλέψεις αυτές αμφισβητούν αντικειμενικά τις έως τώρα κυβερνητικές εξαγγελίες σύμφωνα με τις οποίες η ρύθμιση των 120 δόσεων θα τεθεί σε εφαρμογή εντός του Απριλίου.

Και αυτό γιατί ακόμα και αν έως τότε έχουν ψηφισθεί οι σχετικές νομικές διατάξεις, τα ταμεία δεν είναι ακόμα σίγουρο ότι θα είναι σε τεχνική θέση τέτοια, έτσι ώστε να υποδεχθούν και να διαχειρισθούν τις αιτήσεις των επαγγελματιών για ένταξη στις 120 δόσεις .

Πιο συγκεκριμένα, η απόφαση της ΗΔΙΚΑ προβλέπει “το έργο αφορά στην ανάπτυξη των αναγκαίων εφαρμογών για την υποστήριξη της υποβολής βεβαίωσης νέων και τροποποίησης υφιστάμενων οφειλών στο ΚΕΑΟ για την νέα ρύθμιση των 120 δόσεων ασφαλισμένων του τ. ΟΑΕΕ που υποβάλουν αίτηση για ένταξη στη νέα ρύθμιση μέσω της εφαρμογής που αναπτύσσεται από τον ΕΦΚΑ”.

Επίσης τονίζεται πως “το έργο της υποβολής/τροποποίησης νέας ρύθμισης ΚΕΑΟ θα καλύπτει, γενικά, -μεταξύ άλλων – τις εξής ανάγκες:

– “Την επικοινωνία της εφαρμογής που αναπτύσσεται από τον ΕΦΚΑ για την ενημέρωση των ασφαλισμένων με τα ποσά της οφειλής τους και τις δυνατότητες ρύθμισης έως 120 δόσεις, με το μητρώο τ.ΟΑΕΕ της ΗΔΙΚΑ.

– Την ταυτοποίηση των στοιχείων των ασφαλισμένων που υποβάλλουν στον ΕΦΚΑ την αίτησή τους, με τα στοιχεία που τηρούνται στο μητρώο του τ. ΟΑΕΕ στην ΗΔΙΚΑ.

– Την τροποποίηση οφειλόμενων διαστημάτων στο ενδιάμεσο Πληροφοριακό Σύστημα. της ΗΔΙΚΑ για την διαχείριση οφειλών ΚΕΑΟ για τους ασφαλισμένους που καταθέτουν οριστική αίτηση στην εφαρμογή του ΕΦΚΑ για ένταξη στην “νέα ρύθμιση” αναλόγως του σεναρίου που θα έχουν επιλέξει στην αίτησή τους.

– Την μεμονωμένη βεβαίωση οφειλής ενός ασφαλισμένου όλων των οφειλόμενων διαστημάτων με δημιουργία νέας βεβαίωσης τροποποιητικών πράξεων ( ΠΒΟ) και υποβολή της αυτόνομα στο ΚΕΑΟ μέσω των web services που αυτό παρέχει.

– Την δημιουργία διαδικασίας (ροής) βεβαίωσης τροποποιητικών πράξεων (ΠΒΟ) στο ΚΕΑΟ για όσα διαστήματα μεταβάλλονται με τα νέα ποσά της οφειλής και με ένδειξη “Νεα Ρύθμιση”

– Την δημιουργία μηχανισμού ενημέρωσης απώλειας ρυθμίσεων από το ΚΕΑΟ και την επαναφορά των οφειλόμενων διαστημάτων στην πρότερη κατάσταση πριν την υποβολή της τροποποιητικής/νέας ΠΒΟ για τα εν λόγω οφειλόμενα διαστήματα”.

CAPITAL.GR

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων