Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Φουντώνει ο “πόλεμος” ανάμεσα στο νόμιμο και το παράνομο (κατά τη Δύση) εμπόριο πετρελαίου

Φουντώνει ο “πόλεμος” ανάμεσα στο νόμιμο και το παράνομο (κατά τη Δύση) εμπόριο πετρελαίου

Διαφήμιση
Χάρης Αποσπόρης

Περίπου 170 δεξαμενόπλοια υπολογίζεται από αναλυτές της Lloyd’s ότι έχουν χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρουν πετρέλαιο από χώρες όπως το Ιράν και η Βενεζουέλα που έχουν υποστεί κυρώσεις από τις ΗΠΑ ή την Ε.Ε., γεγονός άνευ προηγουμένου για την παγκόσμια αγορά.

Σύμφωνα με την Frontline, το φαινόμενο αυτό προυπήρχε, αλλά την τελευταία διετία έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις οδηγώντας στη δημιουργία μιας παράλληλης σκιώδους αγοράς πετρελαίου για όποιον αγοραστή το επιθυμεί και έχει την τόλμη να ρισκάρει.

Τα εν λόγω δεξαμενόπλοια λειτουργούν εκτός των παραμέτρων που ορίζει ο διεθνής οργανισμός ναυτιλίας, δίχως ασφαλιστική κάλυψη και δίχως τα συνήθη μέτρα ασφαλείας. Χαρακτηριστικό είναι ότι πλέον έχουν φτάσει σε σημείο να επηρεάζουν άμεσα τα επίπεδα των ναύλων και σε ένα βαθμό και τις τιμές του αργού.

Το tankertrackers.com ανέφερε σχετικά ότι τα τελευταία δύο χρόνια από ένα σύνολο 450 δεξαμενοπλοίων διεθνώς στις τρεις μεγαλύτερες κατηγορίες (Aframax, Suezmax, VLCC), το 18% χρειάστηκε παρακολούθηση εξαιτίας παραβιάσεων των κανονισμών.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο στην όλη υπόθεση είναι ότι αν το Ιράν είναι σε θέση ήδη να διακινεί τόσο σημαντικές ποσότητες αργού, τότε μια ενδεχόμενη επιστροφή του στην παγκόσμια αγορά μετά από μια συμφωνία με τις ΗΠΑ ίσως να μην επηρεάσει τόσο πολύ τα επίπεδα της προσφοράς όσο θεωρούσαν οι αναλυτές.


 energypress.gr