Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Γιατί δεν πρέπει να αφήνω το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μου να αδειάσει;

Γιατί δεν πρέπει να αφήνω το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μου να αδειάσει;

Διαφήμιση
 

Πολλοί, στην προσπάθειά τους να θωρακιστούν από τις ανατιμήσεις στα καύσιμα, ανεφοδιάζουν το αυτοκίνητό τους με το σταγονόμετρο. Αγνοούν, ωστόσο, τους κινδύνους που ενέχει η συγκεκριμένη πρακτική τους.

Με τις τιμές των καυσίμων να έχουν φτάσει στα ύψη, πολλοί οδηγοί προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήματα μειώνοντας τις επισκέψεις στα πρατήρια.

Ορισμένοι, μάλιστα, ανεφοδιάζουν το αυτοκίνητό τους με πολύ μικρές ποσότητες καυσίμου, ίσα-ίσα για τις απαραίτητες καθημερινές τους μετακινήσεις.

Παρ’ όλα αυτά, η συγκεκριμένη τακτική κρίνεται ιδιαίτερα ριψοκίνδυνη, μιας και πέρα από τον κίνδυνο να «μείνουν» από καύσιμο, υπάρχει το ενδεχόμενο να προκαλέσουν ιδιαίτερα κοστοβόρες ζημιές στο αυτοκίνητό τους. 

 

Για να γίνουν κατανοητές οι βλάβες που θα προκληθούν, καλό είναι να γνωρίζουμε από τι αποτελείται το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου: Για να φτάσει το καύσιμο από το ρεζερβουάρ στον κινητήρα -όπου θα γίνει η καύση- φροντίζει η αντλία καυσίμου, η οποία βρίσκεται εντός του ντεπόζιτου, εμβαπτισμένη στο καύσιμο για λόγους λίπανσης και ψύξης.

Η αντλία «παραλαμβάνει» το καύσιμο από το ντεπόζιτο και το οδηγεί προς τον κινητήρα με απώτερο σκοπό να φτάσει στο μπεκ, όπου θα ψεκαστεί ώστε να γίνει η καύση. Οι πετρελαιοκινητήρες έχουν και μια δεύτερη αντλία υψηλής πίεσης, η οποία πιέζει το καύσιμο, προτού αυτό καταλήξει στον θάλαμο καύσης.

 
Αντλία καυσίμου

Γιατί δεν πρέπει να αδειάσει το ρεζερβουάρ

Όπως προαναφέρθηκε, το καύσιμο ψυχαίνει και λιπαίνει την αντλία που βρίσκεται μέσα στο ρεζερβουάρ. Στην περίπτωση, δηλαδή, που οδηγούμε με ελάχιστο καύσιμο, το μεγαλύτερο τμήμα της αντλίας δεν θα βρέχεται από το ντίζελ ή τη βενζίνη, με αποτέλεσμα να αναπτύσσει μεγαλύτερη θερμοκρασία από αυτή που πρέπει. Ο κίνδυνος, λοιπόν, που ελλοχεύει είναι να παρουσιαστεί πρόωρη φθορά, με το κόστος επισκευής ή αντικατάστασής της να είναι σημαντικά μεγάλο (λόγω και των εργατοωρών) και να πολλαπλασιάζεται εφόσον απαιτηθεί να αφαιρεθεί το ρεζερβουάρ καυσίμου ή ακόμα και ο πίσω άξονας.

 

Πρέπει, επίσης, να γνωρίζουμε ότι το στόμιο που αντλεί το καύσιμο βρίσκεται για ευνόητους λόγους χαμηλά. Σε περίπτωση, λοιπόν, που η σταθμη του καυσίμου βρίσκεται εκεί ενέχει ο κίνδυνος να ρουφήξει κάποιο σκουπιδάκι και γενικότερα βρωμιά ή υπολείμματα, και ως εκ τού να δημιουργηθούν προβλήματα στην ίδια την αντλία, το φίλτρο καυσίμου, την αντλία υψηλής πίεσης ή ακόμα και στα μπεκ ψεκασμού. Πρόκειται, φυσικά, για ένα εφιαλτικό σενάριο που θα εκτοξεύσει τον τελικό λογαριασμό στα ύψη.

Συστήνεται, λοιπόν, στους οδηγούς να αποφεύγουν τις μετακινήσεις με σχεδόν άδειο το ρεζερβουάρ και έναν κινητήρα που λειτουργεί με «αναθυμιάσεις». Με αυτό τον τρόπο θα προστατεύσουν το αυτοκίνητό τους, την ίδια ώρα που θα μειώσουν τις πιθανότητες να βρεθούν σταματημένοι στη μέση του πουθενά, ζητώντας την απεγνωσμένα τη συνδρομή της οδικής βοήθειας.

carandmotor.gr

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων