Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Επιστολή στη Δ/νση Θεσμικών Ρυθμίσεων κατάθεση απόψεων της ΕΝ.ΒΕ.Θ. σχετικά με την αναφορά του δελτίο τήρησης  διαδρομής του άρθρου 97 των ΚΑΝΟΝΩΝ ΔΙΕΠΠΥ  2017. 7/10/2019

Επιστολή στη Δ/νση Θεσμικών Ρυθμίσεων κατάθεση απόψεων της ΕΝ.ΒΕ.Θ. σχετικά με την αναφορά του δελτίο τήρησης  διαδρομής του άρθρου 97 των ΚΑΝΟΝΩΝ ΔΙΕΠΠΥ  2017. 7/10/2019

Διαφήμιση

`

ΔΑΝΑΪΔΩΝ 7- ΤΗΛ.2310526411 FAX 2310525926 T.K.546 26  ΘΕΣ/ΝΙΚΗ

E-mail evethax@otenet.gr

www.enveth.gr

                                                            Θεσσαλονίκη   7 Οκτωβρίου   2019

ΑΡ. ΠΡΩΤ: 670

ΠΡΟΣ: ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

             ∆/ΝΣΗ ΘΕΣΜΙΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Π.Ο.Π.Ε.Κ.( ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ   ΚΑΥΣΙΜΩΝ ) ΠΡΟΕΔΡΟ κο. ΑΣΜΑΤΟΓΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟ

ΘΕΜΑ: Κατάθεση απόψεων της ΕΝ.ΒΕ.Θ. σχετικά με την αναφορά του δελτίο τήρησης  διαδρομής του άρθρου 97 των ΚΑΝΟΝΩΝ ΔΙΕΠΠΥ  2017.

 

 

 

                Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΝΩΣΗΣ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ   σας καταθέτει τις παρακάτω απόψεις του  σχετικά  με το δελτίο τήρησης διαδρομής που πρέπει να ενημερώνουν τα βυτιοφόρα των πρατηρίων που διανέμουν και  πετρέλαιο  κίνησης , το οποίο ζητήθηκε από την Υπηρεσία σας  σε έλεγχο.

Όπως ορθά  λοιπόν έχετε την άποψη ότι ,αυτό το άρθρο δεν ισχύει για την διανομή πετρελαίου θέρμανσης ,θα σας επισημάνουμε και διάφορα άλλα σημεία για να κατανοήσετε για ποιους λόγους δεν ισχύει και για το πετρέλαιο κίνησης. Εξ άλλου αντιλαμβάνεστε και εσείς ότι , η χρήση του συγκεντρωτικού δελτίου αποστολής όπως είναι διορθωμένο σήμερα , αποτελεί πλήρες στοιχείο ελέγχου.

 

  1. Το άρθρο αναφέρεται  για βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων και όχι διανομής όπως είναι τα δικά μας. Μάλιστα το άρθρο 98 θεωρείται συνέχεια του άρθρου 97 στο οποίο περιγράφονται με σαφήνεια οι  υποχρεώσεις των τρίτων (εταιρίες, βυτιοφορείς)  όταν παραδίδουν καύσιμα στα πρατήρια.  

 

  1. Στην παράγραφο 4  αναφέρεται σε πελάτες που έχουν το ίδιο εταιρικό σήμα ή ανήκουν στο ίδιο δίκτυο διανομής που στην δική μας περίπτωση δεν υπάρχουν οι δύο προηγούμενες περιπτώσεις, ούτε σε εταιρικά σήματα διανέμουμε, ούτε δίκτυο διανομής έχουμε, αφού ο δικός μας πελάτης είναι ελεύθερος να αγοράσει από όπου τον συμφέρει κάθε φορά και εννίοτε χωρίς να γνωρίζει με ασφάλεια την ακριβή ποσότητα. Εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να ορισθεί συγκεκριμένο δρομολόγιο όπως συμβαίνει στα βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων των εταιριών προς τα πρατήρια, στο οποίο ουσιαστικά και προφανέστατα ομιλεί το άρθρο ,  είτε με εμπορικό σήμα, είτε ελεύθερα, είτε σε Ι.Χ εγκαταστάσεις , τα οποία έχουν εκ των πραγμάτων προαποφασισμένο δρομολόγιο με συγκεκριμένες ποσότητες ανά διαμέρισμα  και προτιμολογημένα. Συμπληρωματικά η θέση μας ισχυροποιείται με το γεγονός ότι, αναφέρεται το άρθρο σε  σφραγισμένα διαμερίσματα που ποτέ και για κανένα λόγο ένα πρατήριο δεν σφραγίζει διαμερίσματα του βυτίου του, άλλωστε ποιος μπορεί να είναι ο σφραγιστής;    
  2. Στην παράγραφο 3 υπάρχει η αναφορά σε παραστατικά του οδηγού με τα στοιχεία του πελάτη που σημαίνει ότι είναι τα προτιμολογημένα που παίρνει από την εταιρία εμπορίας.
  3. Στην παράγραφο 2 υπάρχει η υποχρέωση του πελάτη να υπογράφει το βιβλίο διαδρομής κάτι που όπως αντιλαμβάνεστε ότι , ο πελάτης είναι πρατηριούχος και όχι ιδιώτης ή επαγγελματίας οι οποίοι υπογράφουν στο αντίγραφο του παραστατικού που τους παραδίδεται από τον πρατηριούχο μετά το τέλος της παράδοσης.
  4. Στην παράγραφο 3 γίνετε αναφορά εξαίρεσης  των  βυτιοφόρων  δημοσίας  χρήσης όταν αυτά εκδίδουν φορτωτική διαφοροποιούμενων των Ι.Χ βυτιοφόρων ιδιοκτησίας των εταιριών διότι αυτά δεν πρέπει να επιβαρύνουν τον πελάτη με επί πλέον χρέωση κομίστρου. Γεγονός ενισχυτικό της επιχειρηματολογίας μας για βυτιοφόρα μεταφοράς

       καυσίμων για λογαριασμό των εταιριών εμπορίας.

                    

                Τέλος όπως γίνετε ειδική μνεία στο άρθρο 104 των κανόνων ΔΙΕΠΠΥ για τα παραστατικά που συνοδεύουν το πετρέλαιο θέρμανσης , έτσι γίνετε ανάλογη μνεία στην διευκρινιστική Ε 2056/2019 της 1218/2018  με την αναφορά στο συγκεντρωτικό παραστατικό διακίνησης , για τις διενεργούμενες χονδρικές πωλήσεις εκτός των εγκαταστάσεων του πρατηρίου, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται προφανέστατα  τα είδη πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης. Εάν ο νομοθέτης ήθελε και κάτι παραπάνω θα το περιέγραφε, αλλά και εδώ φαίνετε ότι  καλύπτεται από το συγκεντρωτικό δελτίο.

                 Επισυνάπτονται οι νομοθεσίες.

                 Για το συγκεκριμένο θέμα στην περίπτωση που δεν γίνονται κατανοητές οι απόψεις μας ζητούμε συνάντηση ώστε δια ζώσης να αναπτύξουμε περαιτέρω τα επιχειρήματα μας και σας προτρέπουμε να απέχετε από καταλογισμό παραβάσεων επί του συγκεκριμένου.

 

        Διευκρινιστική Ε2056/2019

 

.         Με αφορμή προφορικά και γραπτά ερωτήματα που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας και προκειμένου να επιλυθούν πρακτικά ζητήματα που έχουν προκύψει μετά την ισχύ της Απόφασης της Υφυπουργού Οικονομικών ΠΟΛ. 1208/2018, καθώς και της Απόφασης του Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. ΠΟΛ. 1218/2018, με την Ε 2056/2019 γίνονται γνωστά τα ακόλουθα:


  1. Σε περίπτωση κατά την οποία οι ως άνω οντότητες διενεργούν πωλήσεις καυσίμων προς άλλες οντότητες (χονδρικές πωλήσεις), εκτός των εγκαταστάσεων των πρατηρίων, στο εκδιδόμενο συγκεντρωτικό παραστατικό διακίνησης αναγράφεται και ο αύξων αριθμός της αυτόματα εκδιδόμενης απόδειξης εσόδου. Στη συνέχεια για την έκδοση του σχετικού τιμολογίου εφαρμόζονται τα αναφερόμενα στις περιπτώσεις γ΄ ή δ΄ της παραγράφου 2 του παρόντος

 

 

     ΒΙΒΛΙΟ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ Με βάση την Κωδικοποίηση Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ.).  2017 προβλέπεται η τήρηση δελτίου διαδρομής από βυτιοφόρα υγρών καυσίμων, όπως αναφέρεται παρακάτω στο άρθρο 97 

 

 

Άρθρο 97

  1. Τα βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων υποχρεούνται να τηρούν καθημερινά δελτίο διαδρομής που υπογράφεται από τον κύριο του προϊόντος και τον οδηγό του βυτιοφόρου πριν από την αναχώρησή του από το σημείο φόρτωσης. Στο δελτίο διαδρομής αναγράφονται λεπτομερώς τα ονοματεπώνυμα ή οι επωνυμίες των πελατών για τους οποίους προορίζονται τα καύσιμα κατά σειρά προτεραιότητας, με τις ακριβείς διευθύνσεις τους, το είδος του καυσίμου και τις ποσότητες που πρόκειται να παραδοθούν. Αλλαγή σειράς προτεραιότητας επιτρέπεται μόνο για λόγους ανωτέρας βίας και εφόσον αυτό αιτιολογείται εγγράφως στο δελτίο διαδρομής.
  2. Μετά από κάθε παράδοση, αναγράφεται στο δελτίο διαδρομής η ώρα αναχώρησης του βυτιοφόρου και η ποσότητα που παραδόθηκε. Τα στοιχεία αυτά υπογράφονται από τον πελάτη.
  3. Τα στοιχεία του δελτίου διαδρομής πρέπει να αντιστοιχούν με εκείνα που αναγράφονται στα τηρούμενα από τον οδηγό του βυτιοφόρου νόμιμα παραστατικά στοιχεία. Τα βυτιοφόρα Δ.Χ. δεν υποχρεούνται να συμπληρώνουν στο δελτίο διαδρομής τα στοιχεία που εμφαίνονται στη φορτωτική.

Απαγορεύεται η παράδοση σε πελάτη φορτίου που δεν αναγράφεται στο δελτίο διαδρομής ή στην φορτωτική.

  1. Παράδοση φορτίου από τον οδηγό του βυτιοφόρου σε πελάτη που δεν αναγράφεται εξ αρχής στο δελτίο διαδρομής, επιτρέπεται μόνον εφόσον ο πελάτης ανήκει στο δίκτυο διακίνησης της ίδιας της εταιρείας στην οποία ανήκει το καύσιμο και φέρει το εμπορικό της σήμα, υπό την προϋπόθεση ότι συντρέχει περίπτωση δηλουμένης αιτιολογημένης αδυναμίας παραλαβής από τον αρχικό παραλήπτη και εφόσον πρόκειται για σφραγισμένα και μόνον διαμερίσματα, άλλως θα πρέπει το φορτίο να επιστρέφεται στο αρχικό σημείο φόρτωσης.
  2. Τα σχετικά στοιχεία του νέου παραλήπτη συμπληρώνονται από τον οδηγό του βυτιοφόρου στο δελτίο διαδρομής, με έγγραφη αιτιολόγηση του λόγου που επέβαλε την αλλαγή, τηρουμένων και των λοιπών προϋποθέσεων της κείμενης νομοθεσίας του Υπ. Οικονομικών όπως ισχύει.
  3. Στους παραβάτες του παρόντος άρθρου επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο χιλίων ευρώ (1.000€) ανά παράβαση.
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων