Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
«Φωτιά» στα καύσιμα με την αύξηση φόρου

«Φωτιά» στα καύσιμα με την αύξηση φόρου

Διαφήμιση

Έκρηξη της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης κατά περίπου 11 λεπτά το λίτρο, έξτρα επιβάρυνση στις επιχειρήσεις και πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα των εξαγωγικών εταιρειών αναμένεται να προκαλέσει το ενδεχόμενο της αναπροσαρμογής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα υγρά καύσιμα κίνησης.

Σύμφωνα με το σενάριο που έχει πέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης με τους δανειστές, ο ΕΦΚ πρόκειται να ανέβει κατά 10 λεπτά το λίτρο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος φόρος να ανέβει για την αμόλυβδη βενζίνη στα 77 λεπτά το λίτρο και του ντίζελ στα 43 λεπτά το λίτρο.

Αν συνυπολογιστούν οι λοιπές επιβαρύνσεις και ο ΦΠΑ 23% τότε η σημερινή τιμή του πρώτου καυσίμου από τα 1,35 ευρώ το λίτρο που βρίσκεται σήμερα θα ανέβει στα 1,46 και του δεύτερου από τα 1,019 ευρώ στα 1,138 ευρώ το λίτρο.

Η εκτόξευση των τιμών των δύο τύπων καυσίμων κίνησης θα σημειωθεί σε ένα βράδυ και πέρα από την ευνόητη αύξηση του κόστους μεταφοράς αναμένεται να προκαλέσει τεράστια ανατροπή και νέα αβεβαιότητα στον κόσμο των επιχειρήσεων. Κι αυτό, επειδή οι προϋπολογισμοί τους έγιναν με άλλα δεδομένα και τώρα θα πρέπει να προσαρμοστούν διαφορετικά.

ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
Η κύρια προφανής επίπτωση αναμένεται να σημειωθεί στη ζήτηση των καυσίμων: «Η κατανάλωση θα μειωθεί καθώς τα νοικοκυριά δεν αντέχουν άλλα φορολογικά βάρη, με αποτέλεσμα να περιορίσουν τις οδικές τους μετακινήσεις», σχολιάζει στην «ΗτΣ» ο σύμβουλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Δημήτρης Μακρυβέλιος.

Για επιβάρυνση των επιχειρήσεων μιλά και ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο οποίος τονίζει στην «ΗτΣ»: «Το μεταφορικό κόστος θα ανέβει. Και στο σημείο αυτό, πρέπει να τονίσω ότι στην ελληνική αγορά καυσίμων δεν είδαμε να περνά η μεγάλη μείωση των διεθνών τιμών», σχολιάζει ο κ. Μίχαλος. Αν τα σενάρια της αύξησης των φόρων αφορούν και τα καύσιμα που χρησιμοποιεί η βιομηχανία ή και το φυσικό αέριο, τότε τεράστιες επιβαρύνσεις θα γνωρίσουν και άλλες επιχειρήσεις: «Οι ενεργοβόρες βιομηχανίες είναι αυτές που θα μετρήσουν τεράστιες απώλειες εσόδων, ενώ το μεγαλύτερο πλήγμα θα δεχτούν οι εξωστρεφείς επιχειρήσεις. Κι αυτό επειδή θα χάσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων ξένων εταιρειών του κλάδου τους», εξηγεί ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ.

Οι επιχειρήσεις έχοντας συσσωρευμένες φορολογικές υποχρεώσεις σε συνδυασμό με την πτώση της ζήτησης και την απουσία τραπεζικής χρηματοδότησης θα κληθούν να αντιμετωπίσουν άλλο ένα δυσβάσταχτο εμπόδιο στη δραστηριότητά τους.

Τα σενάρια για αύξησης της φορολόγησης των καυσίμων σύμφωνα με μελέτες προκαλούν αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, δηλαδή την αύξηση των εσόδων. Είναι χαρακτηριστική η αναφορά μελέτης του ΙΟΒΕ, η οποία κατέληγε στο συμπέρασμα πως αν ο ΕΦΚ για το φυσικό αέριο κατέβαινε στα ελάχιστα χαμηλά επίπεδα της κοινοτικής νομοθεσίας τότε θα παράγονταν 754 εκατομμύρια «περισσότερο» ΑΕΠ τον χρόνο, θα δημιουργούνταν 12.500 θέσεις εργασίας και θα οδηγούσε σε πτώση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος κατά 1,9% και των βιομηχανικών προϊόντων κατά 2,1%.

Στο αντίθετο σενάριο της αύξησης του ΕΦΚ για το φυσικό αέριο και δη για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος αμέσως θα εμπόδιζε τις σχεδιαζόμενες μειώσεις των τιμολογίων της ΔΕΗ.

imerisia.gr

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων