Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Η Κυβέρνηση σκοτώνει και την αγορά αυτοκινήτου

Η Κυβέρνηση σκοτώνει και την αγορά αυτοκινήτου

Διαφήμιση

Η Κυβερνητική δικαιολογία “δε μας αφήνουν οι δανειστές” με δυσπιστία ακούγεται στα αυτιά των ανθρώπων της αγοράς και των υποψηφίων αγοραστών, αφού το μέτρο, ήταν σε ισχύ προ της… καθόδου των Τροϊκανών στην Ελλάδα. Με λίγα λόγια ήταν ένα μέτρο που η Τρόικα το βρήκε σε ισχύ, οπότε δε χρειάζονταν αντίμετρα.

Απο την άλλη, είναι εμφανές, σε όλα τα νούμερα -που λατρεύουν οι δανειστές- οτι το μέτρο της απόσυρσης παλαιών οχημάτων, εκτός τα περιβαντολογικά οφέλη, φέρνει και χρήματα στα κρατικά ταμεία, κάτι που δε συνέβει τον Ιανουάριο, με τις πληροφορίες μας να κάνουν λόγο για ελάχιστες πωλήσεις νέων οχημάτων.

Είναι δεδομένο οτι η πτώση του μόλις 2,5% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στη χώρα μας τον Ιανουάριο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015, δεν αντανακλά πιστά την κατάσταση. Και αυτό διότι οι πωλήσεις έχουν πλέον «παγώσει» σε μεγάλο βαθμό, καθώς οι περισσότεροι καταναλωτές περιμένουν να εφαρμοστεί και πάλι τομέτρο της απόσυρσης για να εξοικονομήσουν κάποια χρήματα.

Όσα αυτοκίνητα είχαν εκτελωνιστεί (πουληθεί δηλαδή) στα τέλη του 2015 ταξινομήθηκαν τον Ιανουάριο. Τον Ιανουάριο δε οι πωλήσεις ήταν ελάχιστες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έχει ζητήσει από τους δανειστές μας να εγκρίνουν την τουλάχιστον εξάμηνη παράταση της απόσυρσης, ώστε να την συμπεριλάβουν σε κάποια τροπολογία.
Απο την άλλη, ποιος ήταν ο λόγος που ακόμα μία φορά η Κυβέρνηση καθυστέρησε χαρακτηριστικά και το αίτημα αυτό δεν έγινε από τα τέλη του προηγούμενου έτους, με αποτέλεσμα αφενός το κράτος να χάνει έσοδα και αφετέρου να κινδυνεύουν για μία ακόμη φορά χιλιάδες θέσεις εργασίας στον κλάδο του αυτοκινήτου;

Ο Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, κ. Δημήτρης Πάτσιος, μίλησε στο NewsAuto.gr για την παρούσα κατάσταση και τι πρέπει να γίνει ώστε να επανέλθει η σχετική ηρεμία στην αγορά.

«Είναι γεγονός ότι η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται σε τέλμα από τις αρχές του χρόνου. Αν και η κυβέρνηση διαμήνυσε θετικά, πριν τις γιορτές, για την παράταση της απόσυρσης, τουλάχιστον ως το καλοκαίρι, η σχετική νομοθετική ρύθμιση δεν έχει υλοποιηθεί ως σήμερα. Αποτέλεσμα είναι, αρκετές χιλιάδες αγοραστές να έχουν εγκλωβιστεί σε αυτήν τη μεταβατική περίοδο, αναμένοντας τα κίνητρα από τη συνέχιση της απόσυρσης.

Τον Ιανουάριο οι ταξινομήσεις μπορεί μεν να ανήλθαν σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα, όμως αυτές προέκυψαν από τις πωλήσεις τελωνισμένων οχημάτων με απόσυρση, πριν δηλαδή την 31/12/2015. Συνεπώς, η κακή κατάσταση θα αποτυπωθεί τον Φεβρουάριο, όπου καθώς έχουν εξαντληθεί τα τελωνισμένα αποθέματα, οι ταξινομήσεις μπορεί να είναι εμφανιστούν μειωμένες ως και κατά 2-3.000 αυτοκίνητα.

Η απόσυρση, πέρα από το πολύ σημαντικό όφελος για τους καταναλωτές (€ 1.000 ως € 2.800) και την ανανέωση του στόλου, προκαλεί σημαντική αύξηση στα έσοδα από την αγορά αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, περίπου 46-48 εκατομμύρια ευρώ εισπράττονται επιπλέον σε Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ κάθε χρόνο που διαρκεί το μέτρο. Η διακοπή της απόσυρσης, επαναφορά μετά από μήνες κλπ ασφαλώς δημιουργεί εξαιρετικά προβλήματα στην (πολύπαθη) αγορά του αυτοκινήτου και οδηγεί σε αδιέξοδο τους αγοραστές.

Η θέση του ΣΕΑΑ είναι η διατήρηση του μέτρου, ωσότου η πολιτεία είναι απολύτως έτοιμη για την αναμόρφωση της φορολογίας αγοράς (Τέλος Ταξινόμησης), λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι έχει υπερφορολογηθεί η χρήση του αυτοκινήτου (τέλη κυκλοφορίας, φόρος πολυτελούς διαβίωσης, τεκμήρια, ΕΦΚ καυσίμων κλπ)».

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων