Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Επιστολή για Υφυπουργό Μεταφορών κύριο Κεφαλογιάννη σχετικά με την Εγκατάσταση INTERLOCK 7/12/2020

Επιστολή για Υφυπουργό Μεταφορών κύριο Κεφαλογιάννη σχετικά με την Εγκατάσταση INTERLOCK 7/12/2020

Διαφήμιση

 

ΔΑΝΑΪΔΩΝ 7- ΤΗΛ.2310526411 FAX 2310525926 T.K.546 26  ΘΕΣ/ΝΙΚΗ

E-mail evethax@otenet.gr

www.enveth.gr

                                                                                  Θεσσαλονίκη  7 Δεκεμβρίου  2020

ΑΡ.ΠΡΩΤ.:725

ΠΡΟΣ: ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ κο. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΑΧ. ΙΩΑΝΝΗ

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΠΡΟΕΔΡΟ κο. ΑΣΜΑΤΟΓΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟ

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΜΕΛΗ ΕΝΩΣΕΩΝ Π.Ο.Π.Ε.Κ

 

ΘΕΜΑ: Εγκατάσταση INTERLOCK

 

       Αξιότιμε κύριε Υφυπουργέ,

  Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία σας στις 27/10/2020 με μέλη του Δ.Σ. την Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων  (Π.Ο.Π.Ε.Κ), στην οποία συμμετείχε   και ο   Πρόεδρος  της  Ένωσης  Βενζινοπωλών  Θεσσαλονίκης    ( ΕΝ.ΒΕ.Θ ) κος. Κιουρτζής Θεμιστοκλής, συμφωνήσατε στην πρόταση του  να δοθεί παράταση στην εγκατάσταση  του interlock, στα πρατήρια που διαθέτουν υγραέριο μέχρι τις 31/01/2021 και μάλιστα με την προϋπόθεση ότι, θα είχαν εκδοθεί και οι προδιαγραφές για την συμβατότητα των συστημάτων μεταξύ βυτίων και πρατηρίων. Στην εγκύκλιο όμως που εκδόθηκε στις  01/12/2020 με αριθμό πρωτ. 114979  και υπογράφετε εσείς, ουσιαστικά δίνεται η εντολή από την επομένη κιόλας της έκδοσης της εγκυκλίου,  να προβούν σε ελέγχους οι διευθύνσεις μεταφορών, που σημαίνει εν προκειμένου ( άλλωστε έτσι το μεταφράζουν οι αρμόδιοι υπάλληλοι) ότι, όσα πρατήρια δεν το έχουν τοποθετήσει , εν δυνάμει θα υποστούν τις προβλεπόμενες κυρώσεις μη συμμόρφωσης με την νομοθεσία, που σημαίνει  ανάκληση της άδειας λειτουργίας. Δηλαδή αντί να δοθεί παράταση και μάλιστα με τις συμφωνηθείσες προϋποθέσεις στην τοποθέτηση των συστημάτων, πήρε παράταση άλλη προηγούμενη εγκύκλιος, χωρίς να ληφθούν υπόψη τα συμφωνηθέντα. Επίσης η εγκύκλιος που εκδόθηκε καθυστερημένα,  δεν έλαβε υπόψη της την εντολή σας προς τον κο. Πάσιο Ηλία για τη δημιουργία προδιαγραφών όπως και συμβατότητας  των  συστημάτων μεταξύ τους.

                Σε κάθε περίπτωση επειδή προφανώς έγινε λάθος, επειδή πουθενά δεν αναφέρεται η Υπηρεσία που θα κάνει έλεγχο στα βυτία, επειδή μόλις 01/12/2020 γίνετε μνεία  σε  προδιαγραφές και μάλιστα κάποια συστήματα αποκλείονται από την αγορά μέχρι  νεοτέρας,  επειδή είναι αυτονόητο ότι, μεταξύ της συνάντησης μας και της εγκυκλίου μεσολάβησε το lockdown σε αρκετές πόλεις, ιδιαιτέρως δε στην Θεσσαλονίκη με τα  αναμενόμενα αποτελέσματα υπολειτουργίας της αγοράς,  σας ζητούμε η συμφωνηθείσα παράταση της  31/01/2020 να μετατεθεί  για 30/05/2020 σε ότι αφορά τουλάχιστον τα πρατήρια διότι  με την υπάρχουσα κατάσταση οι κατασκευαστές  που απέμειναν είναι  λίγοι, τα κόστη δεν είναι ασήμαντα και τα πρατήρια πλήττονται από την αναδουλειά . Επιβάλλεται λοιπό να εκδοθεί νέα διευκρινιστική  εγκύκλιος.   Ακόμη κύριε Υφυπουργέ θα πρέπει να ληφθούν  σοβαρά υπόψη ότι α) πρέπει να υπάρχει συμβατότητα των συστημάτων μεταξύ τους και β) να δοθεί χρόνος ώστε   να υπάρξουν περισσότεροι κατασκευαστές , προκειμένου  να μην υπάρξουν ολιγοπωλιακές καταστάσεις , αφού κάποιοι σήμερα έχουν αποκλειστεί.

                Μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ότι , όλα τα μέτρα που λαμβάνονται έχουν στόχο το πρατήριο. Συγκεκριμένα το πρατήριο για την δική του λειτουργία έχει λάβει όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας σε περίπτωση διαρροής  και τώρα για τη μεσολάβηση του βυτιοφόρου απαιτούνται και άλλα πρόσθετα. Όμως τα βυτία φορτώνουν  από τις εγκαταστάσεις και τα διυλιστήρια όπου δεν υπάρχει η υποχρέωση του interlock, αλλά το σημαντικότερο όμως είναι ότι ,τα βυτιοφόρα μεταφοράς υγραερίου παραδίδουν υγραέριο σε δεξαμενές που βρίσκονται σε οικίες, βιομηχανίες και γενικότερα σε επαγγελματικές εγκαταστάσεις , όπου  δεν προβλέπονται  ανάλογα μέτρα ασφαλείας αλλά και σαφώς δεν υπάρχει η εμπειρία των πρατηριούχων για την αποτροπή επικίνδυνων καταστάσεων. Αναρωτιόμαστε σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει κίνδυνος; 

                Συνοπτικά λοιπόν, μετά από διαρροή σε βυτιοφόρο κατά την διάρκεια της παράδοσης  το οποίο είτε δε διέθετε, είτε  δεν λειτουργούσε, είτε δεν ήταν γνώστης ο οδηγός για την χρήση του επί πλέον κομβίου για το κλείσιμο των βαλβίδων παράδοσης ,η χρήση του οποίου θα είχε σταματήσει την διαρροή , από το συγκεκριμένο συμβάν  επανήλθε στο προσκήνιο  η εγκατάσταση της διαμανδάλωσης. Δηλαδή με υπευθυνότητα πάλι του βυτιοφόρου επιβάλλεται στο πρατήριο η τοποθέτηση του interlock, όταν για τα υπεύθυνα των περιστατικών βυτιοφόρα δεν προβλέπονται ποινές, δεν  απαιτείται το interlock  όταν φορτώνουν και δεν υπάρχει ανάλογο σύστημα όταν παραδίδουν σε πολλές άλλες δεξαμενές υγραερίου , πλην των πρατηρίων και μάλιστα με μηδενική επαγγελματική εμπειρία των παραληπτών. Επανέρχεται στην μνήμη μας ότι,  τα πρατήρια τα οποία βρίσκονται πλησίον  σε χώρους συνάθροισης κοινού , αναγκάστηκαν να πληρώσουν και να τοποθετήσουν interlock με την αιτιολογία ότι, ενδεχομένως οι βυτιοφορείς  δε θα έβαζαν την ανάκτηση ατμών, δηλαδή την δική τους υποχρέωση την επιβαρύνθηκαν τα πρατήρια, αντί το σύστημα να τοποθετηθεί στα βυτία τα οποία είχαν ουσιαστικά την υποχρέωση.  Για άλλη μια φορά  όλα τα κόστη πέφτουν στα πρατήρια κάνοντας μερικούς συγκεκριμένους πλουσιότερους .

                Παρακαλούμε να γίνουν δεκτά τα αυτονόητα  δίκαια αιτήματά μας.

 

 

 

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων