Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Οι αμερικανικές κυρώσεις στη ναυτιλία έδωσαν απροσδόκητη ώθηση στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια

Οι αμερικανικές κυρώσεις στη ναυτιλία έδωσαν απροσδόκητη ώθηση στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια

Διαφήμιση

Πέμπτη 17/10/2019
Τα ναύλα έχουν αυξηθεί καθώς οι παραγωγοί πετρελαίου αναζητούν πλοία που δεν περιλαμβάνονται στη μαύρη λίστα, αποθαρρύνοντας τα μακρινά ταξίδια
Οι κυρώσεις των ΗΠΑ που επιβλήθηκαν τον περασμένο μήνα στις θυγατρικές του τεράστιου κινεζικού ναυτιλιακού στόλου της Cosco έδωσαν μια απροσδόκητη ώθηση στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια, καθώς λιγότερο αργό πετρέλαιο από τη Βόρεια Θάλασσα και τη Δυτική Αφρική κατευθύνεται ανατολικά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις traders και οι αναλυτών.
Τα ναύλα έχουν αυξηθεί καθώς οι παραγωγοί πετρελαίου αναζητούν πλοία που δεν περιλαμβάνονται στη μαύρη λίστα, αποθαρρύνοντας τα μακρινά ταξίδια.
Τα περιθώρια διύλισης για προηγμένες εγκαταστάσεις ικανές να εξαγάγουν ακόμη πιο πολύτιμα προϊόντα όπως ντίζελ και βενζίνη, ήταν ιδιαίτερα ισχυρά στην Ευρώπη, σύμφωνα με πηγές της βιομηχανίας που επικαλείται το Reuters.
Οι κυρώσεις των ΗΠΑ είχαν ιδιαίτερα έντονο αντίκτυπο στο κόστος της ναύλωσης πολύ μεγάλων δεξαμενοπλοίων αργού πετρελαίου (VLCC), εκείνων που χρησιμοποιούνται συχνότερα σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
«Ως αποτέλεσμα, διυλιστές και traders αναζητούν να αγοράσουν περιφερειακά, με ειδικά σκάφη», ανέφερε έκθεση του Ινστιτούτου Ενεργειακών Μελετών της Οξφόρδης.
Τα μικρότερα δεξαμενόπλοια, όπως το Aframax, που χρησιμοποιείται συχνότερα μέσα στην ατλαντική λεκάνη, προσφέρουν μια σχετικά καλύτερη συμφωνία.
«Οι υψηλοί ναύλοι για το αργό πετρέλαιο κρατούν το αργό στη λεκάνη του Ατλαντικού σχετικά φθηνό», δήλωσε traders.

Σε καλύτερη θέση τα διυλιστήρια με αργό από τη Βόρεια Θάλασσα

Τα ναύλα από την Δυτική Αφρική στην Ευρώπη έχουν μειωθεί, από την παγκόσμια κλίμακα των 275 σε 230 σύμφωνα με έναν ευρωπαίο εισαγωγέα, καθιστώντας τον ελκυστικότερο προορισμό από τις αγορές της Αμερικής και της Ασίας.
Η ισπανική εταιρεία ενέργειας Cepsa προμηθεύθηκε τουλάχιστον τέσσερα φορτία ελαφρού νιγηριανού πετρελαίου την περασμένη εβδομάδα, δήλωσαν οι traders.
Ωστόσο, μια διαφορά μεταξύ των αγοραστών και των πωλητών για την κάλυψη του υψηλότερου κόστους μεταφοράς δεν έχει ακόμη επιλυθεί.
«Θα υποστήριζα ότι η επιβάρυνση θα πρέπει να μοιραστεί, με τους αγοραστές να μην περιμένουν οι πωλητές να επιβαρύνονται όλο το κόστος και οι αγοραστές να δέχονται μια επιβάρυνση στα περιθώρια εξευγενισμού», δήλωσε ένας πωλητής νιγηριανού αργού.
Τα διυλιστήρια όπως το Grangemouth της Βρετανίας, τα οποία λαμβάνουν αργό μέσω αγωγού από τη Βόρεια Θάλασσα, είναι σε καλύτερη θέση, καθώς μπορούν να παρακάμψουν συνολικά τη ναυτιλία.
Τα ευρωπαϊκά περιθώρια βενζίνης κανονικά υποχωρούν στο τέλος της καλοκαιρινής περιόδου των ΗΠΑ, καθώς οι εξαγωγές θα μειωθούν.
Αλλά οι επιθέσεις τον περασμένο μήνα σε δύο μεγάλες πετρελαϊκές εγκαταστάσεις στη Σαουδική Αραβία οδήγησαν σε αύξηση των εξαγωγών από την Ευρώπη στον Κόλπο της Μέσης Ανατολής, βοηθώντας έτσι να διατηρηθούν σταθερά τα περιθώρια.
Επίσης, η ενίσχυση των διυλιστηρίων αυξάνει τη ζήτηση αποσταγμάτων ενόψει της προετοιμασίας των νέων κανόνων θαλάσσιων καυσίμων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.
«Είναι πολύ bullish για τα προϊόντα που θα φτάσουν στο επόμενο έτος», δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας Vitol Russell Hardy σε μια εκδήλωση της βιομηχανίας την περασμένη εβδομάδα.
«Η αγορά θα καλείται να παράσχει επαρκή πετρέλαιο εσωτερικής καύσης και πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως πετρελαίου υψηλής περιεκτικότητας σε θείο που χρειάζεται ένα μέρος για να μεταφερθούν», πρόσθεσε.

www.worldenergynews.gr