Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
6/6/2019 Απάντηση σε άρθρο του κου. Κολώνα (5/6/2019 euro2day.gr)

6/6/2019 Απάντηση σε άρθρο του κου. Κολώνα (5/6/2019 euro2day.gr)

Διαφήμιση

6/6/2019
Το άρθρο του κυρίου Κολώνα στις 5-6-2019 στο euro2day (https://www.euro2day.gr/news/economy/article/1684786/mia-anasa-prin-ta-2-eyro-oi-times-ths-venzinhs.html)είναι συνέχεια πολλών παλαιοτέρων άρθρων του με υπονοούμενα για τον τρόπο που μεταβάλλονται οι τιμές των καυσίμων, με την μόνιμη επωδό ότι φταίνε τα πρατήρια. Η βασική διαχρονική αρχή στον τρόπο που διαμορφώνονται οι τιμές λιανικής είναι συγκεκριμένη. Πάντα οι λιανικές τιμές έχουν χρονοκαθυστέρηση, με μεγαλύτερη καθυστέρηση στην άνοδο και μικρότερη στην κάθοδο. Επίσης υπάρχει μία αρχή που λέει ότι για να πέσει μία τιμή πρώτα πρέπει να έχει ανέβει. Έτσι μπορεί κάποιος που θέλει να διαστρεβλώσει την αλήθεια να λάβει αποσπασματικές περιόδους για να δημιουργήσει εντυπώσεις όπως γίνετε στο συγκεκριμένο άρθρο και ως συνήθως αυτό γίνετε σε βάρος των πρατηριούχων.
Η ανάλυση των τιμών από την ΕΝΒΕΘ έχει γίνει κατά το παρελθόν αρκετές φορές   https://www.enveth.gr/diamorfosi-timon-sta-kafsima/. Υπάρχουν κάποιες σταθερές που πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους οι αναλυτές εάν είναι αμερόληπτοι , οι οποίες σε αυτές τις περιπτώσεις είναι οι ημερήσιες διυλιστηριακές (χονδρικές) και οι μέσες τιμές λιανικής ανά νομό. Να ξανά τονίσουμε ότι ουδείς γνωρίζει τις τιμές αγοράς που προμηθεύονται τα διυλιστήρια, τις τιμές που πωλούν αυτά στις εταιρίες εμπορίας και τις τιμές που οι τελευταίες γενικότερα χρεώνουν τα πρατήρια. Μάλιστα οι τελευταίες με παλαιότερο δελτίο τύπου τους, επικαλούνται ότι εάν τις ανακοινώνουν τότε θα αναγκαστούν να τις κατεβάσουν εξ αιτίας του ανταγωνισμού που θα υποστούν πράγμα που δεν τους συμφέρει και άρα δεν το κάνουν!!! Κάποιοι μάλιστα αναρωτιούνται τι κάνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού επί του προκειμένου. Εν ολίγοις η Πολιτεία ενώ έχει υποχρεώσει τα εναπομείναντα 5.500 πρατήρια να αναρτούν δημόσια τις τιμές τους δέχτηκε να υιοθετήσει την άποψη των εταιριών χονδρικής να κρύβουν τον τιμοκατάλογο τους, όπως επίσης δέχεται τα διυλιστήρια να μην διαθέτουν επίσημο τιμοκατάλογο διάθεσης των καυσίμων. Η Πολιτεία βέβαια εκτός όλων των άλλων δεν τηρεί την διεθνή υποχρέωση της να δημιουργήσει τον φορέα τήρησης αποθεμάτων γεγονός που εάν γίνει μπορεί να φέρει νέους ανταγωνιστές στις διυλιστηριακές τιμές . Δεν χρειάζεται και πολύ σκέψη για ποιο λόγο δεν γίνετε πράξη αυτή η υποχρέωση. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι σήμερα να αγοράζει το πρατήριο φθηνότερα το καύσιμο από τον μεσάζοντα από ότι από τον παραγωγό. Πρέπει να αναφέρουμε ότι τα περιθώρια κέρδους των πρατηρίων στη χώρα μας και ιδιαιτέρως στην Ηπειρωτική Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα της Ε.Ε. εξ αιτίας της έστω μικρής σε ποσοστό παραβατικότητας αλλά ικανής να συμπαρασύρει την αγορά προς τα κάτω. Έξαρση όμως παραβατικότητας υπάρχει στο υγραέριο κίνησης LPG δεδομένου ότι τα αντανακλαστικά της Πολιτείας είναι προκλητικά αργά έως ανύπαρκτα.
Η αναφορά στις τιμές της Μύκονου και της Σαντορίνης μόνο σαν ατυχέστατη εκλαμβάνεται . Για τα άλλα νησιά ας ισχύσει έγκαιρα το μεταφορικό ισοδύναμο και ιδιαίτερα στα ακριτικά μας νησιά, δεδομένου ότι οι καταναλώσεις ένεκα του ανύπαρκτου οδικού δικτύου είναι μηδαμινές και τα έξοδα διατήρησης πρατηρίου εκεί είναι δυσανάλογα. Κατά τον κύριο Κολώνα αφού η πτώση του brend ήταν 17 % στο επίδικο χρονικό διάστημα, λογικά θα έπρεπε να αναφερθεί στις διυλιστηριακές τιμές που εντέχνως αποκρύπτει ότι μειώθηκαν μόνο 1,3% !!!!. Αναρωτιέται κάποιος από πού άραγε αγοράζουν καύσιμα τα πρατήρια και πρέπει να ακολουθήσουν μόνο αυτά την διεθνή πτώση; Εμείς βέβαια γνωρίζουμε ότι δεν είναι έτσι απλοϊκά τα πράγματα. Τι έγινε λοιπόν κύριε Κολώνα κερδοσκόπησαν τα διυλιστήρια; Εκμεταλλεύτηκαν δοθείσες ευκαιρίες; Μόνο τα πρατήρια υπάρχουν στη διακίνηση καυσίμων; Ερωτήματα που θα έπρεπε να προκαλούνται από την δική σας ανάλυση.
Επιχειρηματολογώντας για να ενισχύσουμε την άποψη μας στα παραπάνω θα αναφέρουμε την διαμόρφωση των τιμών της αμόλυβδης βενζίνης σε συγκεκριμένη περίοδο με τις σταθερές τιμές που ανακοινώνονται από την Γ.Γ.Ε στο παρατηρητήριο τιμών ( το ίδιο διαβάζουμε όλοι) οι οποίες δεν επιδέχονται και πολλές ερμηνείες.
Στις 11-5-2019 οι ΄΄επίσημες΄΄ τιμές των διυλιστηρίων για την αμόλυβδη ήταν 1,485/ λίτρο και την ίδια ημερομηνία η μέση τιμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης ήταν 1,620/ λίτρο
Στις 24-5-2019 αντίστοιχα οι τιμές των διυλιστηρίων ήταν 1,507/ λίτρο δηλαδή 2,2 λεπτά ακριβότερες και οι λιανικές πρατηρίων 1,615 / λίτρο δηλαδή 0,005/ λίτρο φθηνότερες.
Από τις παραπάνω αποσπασματικές λήψεις τιμών θα μπορούσε να πει κάποιος τα αντίθετα από αυτά που επικαλείται ο αρθρογράφος, διότι ενώ τα διυλιστήρια από τα οποία προμηθεύονται τα πρατήρια μέσω των μεσαζόντων εταιριών χονδρικής ανέβασαν τις τιμές, σε αντίθεση, τα πρατήρια έριξαν τις τιμές τους. Σημειωτέον δε, ότι οι εταιρίες χονδρικής αναπροσαρμόζουν τις τιμές τους κάθε μέρα. Βέβαια τέτοιου είδους συγκυρίες αποσιωπούνται διότι δεν ικανοποιούν τον στόχο που είναι η ενοχοποίηση του πρατηριούχου και μάλιστα του τίμιου οικογενειάρχη αγωνιστή .
Τελικό συμπέρασμα. Αν κάποιος θέλει να ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό με σοβαρότητα και όχι μονόπλευρα πρέπει να διατρέχει στην αυξομείωση των τιμών σε βάθος χρόνου και όχι αποσπασματικά. Όταν δεν το πράττει, τότε κάτι άλλο έχει να πει, κάτι άλλο εξυπηρετεί που σίγουρα δεν είναι η αλήθεια. Δεν έχει γίνει μάθημα το πάθημα της Ελλάδας μας ότι με τα ψέματα δουλειά και προκοπή δεν γίνετε.
Τώρα σε ότι αφορά την προσέγγιση του αρθρογράφου ότι η ύπαρξη πολλών πρατηρίων δηλαδή ο μεγάλος ανταγωνισμός αυξάνει τις τιμές είναι μία παγκόσμια πρωτοποριακή οικονομική προσέγγιση. Κάτι σαν οικονομικό θαύμα. Ο αρθρογράφος καταλύοντας την λογική, μας δείχνει τους Εθνικούς άξονες, , εκεί που τα πρατήρια είναι λίγα, εκεί που υπάρχουν μόνο πρατήρια των εταιριών επειδή δεν μπορούν να υπάρχουν οικογενειάρχες πρατηριούχοι, εκεί που τα καύσιμα εξ αιτίας των προηγούμενων συνθηκών είναι 15 έως 20 λεπτά ακριβότερα. Αυτό θα γίνει όταν σταματήσει να υπάρχει ο ανταγωνισμός, αυτό ευαγγελίζεται όποιος πιστεύει ότι με τους λίγους είναι καλύτερα και φθηνότερα. Ο σκοταδισμός και ο αποπροσανατολισμός σε όλο τους το μεγαλείο. Υπάρχει και ένα διαρκές και αναπάντητο ερώτημα, ποια θεωρείται δίκαιη τιμή τελικά; Γνωρίζει κάποιος από αυτούς που κάνουν κριτική να την αιτιολογήσει ή μήπως λέγονται λόγια του αέρα; Δηλαδή εάν ουσιαστικά κλείσουν πολλά πρατήρια που ουσιαστικά μπορεί να κλείσουν σαφώς μόνο αυτά των οικογενειαρχών πρατηριούχων και όχι αυτά που είναι θυγατρικά των διυλιστηρίων θα έχουμε μείωση των τιμών ; Αυτό είναι ουσιαστικά το ρεζουμέ του άρθρου, να σταματήσουν να υπάρχουν αυτά που εν δυνάμει είναι πρόσφορα να βάλουν λουκέτο, να χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας , είναι αυτά που έχουν μπει στο μάτι των εταιριών , αυτά που κατά το άρθρο κερδοσκοπούν, δηλαδή των οικογενειαρχών πρατηριούχων. Με άλλα λόγια μπορεί να κερδοσκοπεί αυτός που έχει μόνο την λιανική και όχι αυτός που έχει την παραγωγή, την μεταφορά, τα κεφάλαια να αποθεματοποεί μεγάλες ποσότητες στις ανόδους των τιμών, την χονδρική και την λιανική μαζί. Να μείνουν μόνο τα πρατήρια των 2 διυλιστηρίων δηλαδή τα λιγότερα δυνατά που θα μοιραστούν την πίτα για να πέσουν οι τιμές!!! Ποιο θεωρείτε πιθανόν από τα δύο, να μοιράσουν την πίτα ή να κάνουν τους θυμωμένους σε βάρος της τσέπης τους; Εντάξει το πιάσαμε το υπονοούμενο.
Φτάνει όμως πια διότι και η αμετροέπεια έχει όρια. Αφήστε μας να υπάρχουμε, το αξίζουμε

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΝ.ΒΕ.Θ.

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων