Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Χτυπάει «κόκκινο» φέτος η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης- Σύμμαχος ο καλός καιρός που κάνει αναβλητικούς τους καταναλωτές

Χτυπάει «κόκκινο» φέτος η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης- Σύμμαχος ο καλός καιρός που κάνει αναβλητικούς τους καταναλωτές

Διαφήμιση

Μειωμένη ζήτηση, κατά 20%, καταγράφει, φέτος, το πετρέλαιο θέρμανσης καθώς τόσο ο καλός καιρός, όσο και η αυξημένη του τιμή σε συνδυασμό με την οικονομική δυσχέρεια των καταναλωτών δεν επιτρέπει την πραγματοποίηση «περιττών» εξόδων επί του παρόντος.

Όπως εξηγεί στη Voria.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Πρατηρίων Καυσίμων Θεσσαλονίκης «Ο Άγιος Χριστόφορος», Θέμης Κιουρτζής η μέση τιμή του λίτρου αγγίζει τα 1,14 ευρώ όταν ένα χρόνο νωρίτερα δεν ξεπερνούσε τα 95 λεπτά. «Αν δεν κρυώσει περισσότερο ο καιρός οι Θεσσαλονικείς θα αποφύγουν να προμηθευτούν πετρέλαιο. Είναι επόμενο όταν η μέση τιμή του έχει αυξηθεί κατά 20% έναντι της περσινής χρονιάς» σημειώνει ο κ. Κιουρτζής, υπογραμμίζοντας πως το πετρέλαιο είναι άδικα υπερφορολογημένο. «Θεωρούμε αυτονόητο ότι η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει άμεσα τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, κάτι που έχουμε ζητήσει επανειλημμένα, ώστε το αγαθό της θέρμανσης να μην είναι απαγορευτικό. Οι τόσο υψηλές τιμές αυξάνουν τον κίνδυνο παραβατικότητας σε βάρος συνετών επαγγελματιών του κλάδου αλλά και των κρατικών εσόδων».

Σύμφωνα με τον ίδιο υπό κανονικές συνθήκες για να ζεσταθεί επαρκώς μία μονοκατοικία των 100 τμ χρειάζεται 10 λίτρα ημερησίως, ενώ ένα διαμέρισμα περί τα 7 λίτρα. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις ώρες που καίνε τους καυστήρες, ή έχουν μειώσει την απόδοση τους στο ήμισυ προκειμένου να κάνουν οικονομία στην καύσιμη ύλη, που χρόνο με το χρόνο η τιμή της αναρριχάται όλο και υψηλότερα.

Ενδεικτικό του ‘κόκκινου’ που χτυπά φέτος η τιμή του πετρελαίου είναι πως πέρυσι ένας καταναλωτής με 300 ευρώ προμηθευόταν 315 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης, ενώ φέτος με τα αντίστοιχα χρήματα αγοράζει 255 λίτρα.

Αξίζει να σημειωθεί πως ένας καλά συντηρημένος καυστήρας βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης,  ενώ ένας καινούργιος συμβάλει κατά 25-30% στον περιορισμό της.

Οδηγίες προς ναυτιλομένους

Σύμφωνα με τους πρατηριούχους καυσίμων απαιτείται «σέρβις» από εξουσιοδοτημένο τεχνίτη στον καυστήρα κάθε χρόνο και έλεγχος για πιθανή ύπαρξη νερού.
Πριν την παράδοση του πετρελαίου  πρέπει να μετρηθεί η ποσότητα του καύσιμου που υπάρχει στη δεξαμενή, όπως το ίδιο πρέπει να γίνει μετά την παράδοση. Και στις δύο περιπτώσεις οι μετρήσεις γίνονται παρουσία του παραλήπτη και του μεταφορέα, τα δε ύψη του καυσίμου αναγράφονται στο παραστατικό που εκδίδεται από τον τελευταίο.

Πηγή: https://www.voria.gr