Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
Αρχική / Πρατηριούχοι Θεσσαλονίκης: Αυτά πρέπει να γνωρίζεται για το πετρέλαιο Θέρμανσης
Πρατηριούχοι Θεσσαλονίκης: Αυτά πρέπει να γνωρίζεται για το πετρέλαιο Θέρμανσης

Πρατηριούχοι Θεσσαλονίκης: Αυτά πρέπει να γνωρίζεται για το πετρέλαιο Θέρμανσης

Διαφήμιση

Η Ένωση Βενζινοπωλών  Θεσσαλονίκης ( ΕΝ.ΒΕ.Θ / www.enveth.gr) ως η πιο αρμόδια όλων θέλει  να διευκρινίσει  ορισμένα πράγματα για το πετρέλαιο θέρμανσης. Το πετρέλαιο θέρμανσης αποτελεί ακόμη και σήμερα το είδος θέρμανσης με την μεγαλύτερη κατανάλωση για εκατομμύρια καταναλωτές στη χώρα μας, είναι δε, το μοναδικό θερμαντικό προϊόν το οποίο είναι ορατό από τον καταναλωτή, αποθηκεύεται στο χώρο του και μπορεί να μετρηθεί από τον ίδιο η ποσότητα του με απόκλιση μικρότερη του 0,5%, καθώς επίσης διακινείται από πολλούς προμηθευτές με αποτέλεσμα να αποκλείεται η μονοπωλιακή εξάρτηση.

Τα μέλη της Ένωσης όλο το χρόνο σας προμηθεύουν καύσιμα και μπορείτε να βρείτε έναν από εμάς στη γειτονιά σας. Η σωστή παραλαβή του καυσίμου είναι μία απλή διαδικασία και έχει ελάχιστους κανόνες που πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια και την πιστοποίηση της συναλλαγής. Πριν την παράδοση πρέπει να μετρηθεί το καύσιμο που υπάρχει στη δεξαμενή όπως το ίδιο πρέπει να γίνει μετά τη παράδοση  και στις δύο περιπτώσεις οι μετρήσεις γίνονται παρουσία του παραλήπτη και του μεταφορέα, τα δε ύψη του καυσίμου αναγράφονται στο παραστατικό που εκδίδεται από τον τελευταίο.

Οι μετρητές που διαθέτουν τα βυτιοφόρα είναι πιστοποιημένοι και εγκεκριμένοι από το κράτος, άλλου είδους διαφημιζόμενοι εξωτερικοί μετρητές  μόνο απορία  προκαλούν για το πώς οι κάτοχοι τους τους βάζουν στην άκρη και δεν εμπιστεύονται τους ήδη υπάρχοντες δικούς τους – πιστοποιημένους από τη πολιτεία μετρητές.

Ο καταναλωτής  δίνει τα στοιχεία του στον εκδότη του παραστατικού και για τη επιβεβαίωση μετά την αναγραφή σε αυτό ο καταναλωτής τα ελέγχει και υπογράφει το παραστατικό που εξέδωσε ο οδηγός, ο καταναλωτής ο οποίος είναι δικαιούχος επιδόματος πρέπει να αντιπαραβάλει τα στοιχεία του παραστατικού με αυτά που υπάρχουν στη φόρμα επιδότησης που έχει εκτυπώσει από το taxis ώστε με σιγουριά να πάρει την επιδότηση.

Μερικές φορές ο λογαριασμός της ΔΕΗ εκδίδεται ακόμη σε άτομο που απεβίωσε για αυτό ο παραλήπτης  πρέπει να δίνει το δικό του ΑΦΜ.

Ο κυβισμός  μεταλλικών δεξαμενών με κλασικά γεωμετρικά σχήματα όπως και των κυλινδρικών πλαστικών δεξαμενών είναι μία σχετικά εύκολη υπόθεση, αρκεί να ληφθεί υπόψιν το τυχόν άνοιγμα των δεξαμενών που είναι ορατό με γυμνό μάτι και μάλιστα γίνετε ευκολότερο εάν βάλουμε μία ίσια βέργα στο πλάι και στο πάνω μέρος της δεξαμενής δημιουργώντας ένα Τ, για να δούμε πόσο παραμορφώνεται το γεωμετρικό σχήμα  μετά το γέμισμα. Η μέτρηση των δεξαμενών για να είναι  απόλυτα ακριβής πρέπει να γίνετε από το εσωτερικό της με μεταλλική βέργα και όχι με ξύλινη διότι το ξύλο ποτίζει και αλλοιώνει τη μέτρηση. Συνηθίζεται ο σοβαρός μεταφορέας να έχει  ειδική πάστα ώστε η ένδειξη να εμφανίζεται ακριβώς.

Στις πλαστικές δεξαμενές η μέτρηση από μέσα επιβάλλεται διότι πολλές φορές το χρώμα που έχει το καύσιμο δημιουργεί ένα φίλμ στο εσωτερικό της και παραπλανεί τον καταναλωτή, επίσης οι πλαστικές δεξαμενές με ακανόνιστο σχήμα π.χ οβάλ στη πλειοψηφία τους δεν έχουν σωστές εξωτερικές ενδείξεις. Για αυτό το λόγο η Ενωση μας ζήτησε από το Υπουργείο Εμπορίου και τη Γενική Γραμματεία καταναλωτή να επιβάλλει στους κατασκευαστές να παραδίδουν πρωτόκολλο μέτρησης, αλλά δυστυχώς εδώ και χρόνια δεν εισακούστηκε και αντί για αυτό το αυτονόητο εξέδωσε το Υπουργείο  διευκρινιστική οδηγία  ώστε να μη γίνονται αποδεκτές οι ενδείξεις αυτών των δεξαμενών.

Για καλύτερη καύση και οικονομία  πρέπει να γίνετε κάθε χρόνο service στον καυστήρα από εξουσιοδοτημένο τεχνίτη. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο όμως, μερικοί υπεύθυνοι καθαρισμού καυστήρων, οι οποίοι εν τέλη δεν είναι ειδικοί, να δείχνουν την επαγγελματική τους ανεπάρκεια και να θέλουν να καλύψουν μια ενδεχόμενη κακή ποιότητα πετρελαίου. Όμως το πετρέλαιο θέρμανσης είναι το φθηνότερο υγρό καύσιμο και δεν νοθεύεται, επίσης μερικοί ‘πονηροί’ από αυτούς, προκειμένου να σας υποδείξουν δικό τους προμηθευτή, από τον οποίο παίρνουν προμήθεια, με ευκολία εφευρίσκουν νερό στη δεξαμενή.

Ζητήστε από τον μεταφορέα να κάνει έλεγχο για πιθανή ύπαρξη νερού στη δεξαμενή σας με την ειδική πάστα. Δεν υπάρχει περίπτωση να σας παραδώσει νερό κανένας από τους βενζινοπώλες διότι το σύστημα εισροών-εκροών που διαθέτει το πρατήριο του ανιχνεύει την ύπαρξη νερού στις δεξαμενές του πρατηρίου, εκτός και εάν νομίζουν μερικοί ότι υπάρχει περίπτωση να πάρει το λάστιχο της βρύσης για να βάλει νερό στο βυτίο του!!!!  

Η συντριπτική πλειοψηφία των συναλλαγών γίνεται από τα μέλη μας, σε πελάτες τους οι οποίοι τους προμηθεύουν αρκετά χρόνια καύσιμα, αλλά πάρα όλα αυτά όταν ο καταναλωτής  κάνει παραγγελία σε τιμή συμφωνημένη είναι καλό για την αποφυγή παρεξηγήσεων να επιβεβαιώνεται η τιμή πριν αρχίσει η παράδοση. Υπερβολικά χαμηλές τιμές θα πρέπει να δημιουργούν αίσθημα  επί πλέον ελέγχου, διότι τα περιθώρια κέρδους των πρατηριούχων είναι πολύ μικρά και τα έξοδα ανελαστικά, διαφορές τιμών χαμηλότερες των 2-3 λεπτών από τη μέση τιμή λιανικής συνήθως δεν είναι κοστολογικά εμπορικά αποδεκτές.

Το πετρέλαιο θέρμανσης δέχτηκε αναίτια επίθεση λαϊκισμού και λάσπης με κόστος για τον καταναλωτή και τους εμπόρους, εύκολα όμως κάποιος μπορεί να καταλάβει την αδικία σε βάρος των Ελλήνων καταναλωτών πετρελαίου θέρμανσης σε σχέση με αυτών του φυσικού αερίου, αφού οι πρώτοι έναντι των δεύτερων φορολογούνται για το αγαθό της θέρμανσης κατά πολύ περισσότερο, το ίδιο ισχύει δε ακόμη και για τους δικαιούχους επιδόματος θέρμανσης (οι οποίοι συνεχώς μειώνονται). Τα παράπονα για αυτή την αδικία είναι πολλά από τους πελάτες μας και όχι άδικα μερικοί αναρωτιούνται εάν υπάρχει θέμα αντισυνταγματικότητας όπως διερωτώνται τι κάνουν για αυτό οι καταναλωτικές οργανώσεις.

 Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να απευθύνεστε στην Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης (ΕΝΒΕΘ) στο email info@enveth.gr

Από το Γραφείο Τύπου.