Από νωρίς μπήκε στα βάσανα η Tesla το 2023, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ έδωσαν εντολή να ανακληθούν περισσότερα από 362.000 αυτοκίνητά της. Η εταιρεία θα πρέπει να κάνει ενημέρωση στα αυτοκίνητα αυτά στο σύστημα Full Self Driving (FSD), καθώς οι αρχές διαπίστωσαν ότι μπορεί να ξεπεράσουν τα όρια ταχύτητας και δυνητικά να προκαλέσουν ατυχήματα.

ΗΠΑ: Η Tesla ανακαλεί πάνω από 362.000 οχήματα – Φόβοι για τον κίνδυνο ατυχήματος

Η ανάκληση αφορά τα μοντέλα Model S και τα Model X της περιόδου 2016/23, τα Model 3 για το χρονικό διάστημα 2017/23 και Model Y της τετραετίας 2020/23. Όλα τα μοντέλα αυτά είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό FSD Beta, ενώ η εταιρεία ανακοίνωσε ότι η ενημέρωση του λογισμικού θα γίνει δωρεάν.

Το 2022 και η δεύτερη θέση

Μια ματιά στα στοιχεία αναφορικά με τις ανακλήσεις οχημάτων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες το 2022, δείχνει ότι η αμιγώς ηλεκτροκίνητη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν δεύτερη στη σχετική λίστα.

Τα 3,8 εκατ. οχήματα που ανακάλεσε πέρυσι, την έφεραν πίσω μόνο από τη Ford, της οποίας ο αριθμός των αυτοκινήτων που ανακάλεσε ήταν υπερδιπλάσιος από αυτόν της Tesla, διαμορφούμενος στα 8,6 εκατ. ανακλήσεις.

Στην τρίτη θέση πάντα για το 2022 ήταν η General Motors καθώς ανακάλεσε 3,4 εκατ. οχήματα, ενώ την τέταρτη θέση καταλαμβάνει ο όμιλος Stellantis με 3 εκατ. ανακλήσεις.

Την επόμενη τριάδα με μικρές ή μηδαμινές διαφορές μεταξύ τους απαρτίζουν οι Nissan, Kia, Hyundai ανακαλώντας 1,6 εκατ. οχήματα η πέμπτη Nissan και 1,5 εκατ. οχήματα οι δύο κορεατικές εταιρείες.

Τη δεκάδα συμπληρώνουν τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες με 1 εκατ. ανακλήσεις «συγκατοικούν» στην ίδια θέση την 8η. Πρόκειται για τις Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz.

Πίσω στον χρόνο

Οι 8,6 εκατ. ανακλήσεις της Ford συνιστούν την πέμπτη μεγαλύτερη ανάκληση αυτοκινήτων σε ένα έτος στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η αμερικανική κατασκευάστρια κατέχει μια διόλου κολακευτική «πρωτοκαθεδρία»: στη πρώτη δεκάδα με τις περισσότερες ανακλήσεις σε ένα έτος εμφανίζεται τέσσερις φορές.

Ειδικότερα, η Ford βρίσκεται στην δεύτερη θέση με τις 21,9 ανακλήσεις του 1980 και στην τρίτη με τις 14,9 εκατ. το 1999. Όπως προαναφέρθηκε τα 8,6 οχήματα που ανακλήθηκαν πέρυσι την κατατάσσουν πέμπτη στη σχετική λίστα, ενώ καταλαμβάνει και την έβδομη θέση για τα 7,5 εκατ. οχήματα που ανακάλεσε το 1996.

Παρά τις τέσσερις εκ των δέκα μεγαλυτέρων ετησίων ανακλήσεων, το σύνολό τους δεν φθάνει τον αριθμό της πρώτης θέσης της κατασκευάστριας αερόσακων Takata. Συγκεκριμένα, συνολικά οι ανακλήσεις της Ford που βρίσκονται στο Top-10 ανέρχονται στα 52 εκατ.

Της Takata οι ανακλήσεις των οχημάτων που είχαν πρόβλημα με τους αερόσακους το 2013 έφθασαν τα 67 εκατ. (υπενθυμίζεται ότι η δεύτερη μεγαλύτερη είναι της Ford με 21 εκατ.). Η ιαπωνική εταιρεία υπό το βάρος του κόστους για να αποκαταστήσει τα προβλήματα σε όλα αυτά τα οχήματα οδηγήθηκε στην χρεοκοπία.

Για την ιστορία να αναφερθούν και οι υπόλοιπες πέντε ανακλήσεις που συμπληρώνουν τη δεκάδα.

Στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι 9 εκατ. ανακλήσεις το 2000 της Toyota. Στην έκτη οι 8,5 εκατ. ανακλήσεις της Volkswagen το 2015 στο πλαίσιο του περιβόητου σκανδάλου Dieselgate, όταν οι αμερικανικές αρχές ανακάλυψαν ότι η εταιρεία χρησιμοποιούσε λογισμικό για να παραποιεί τα αποτελέσματα στους ελέγχους των κινητήρων ντίζελ αναφορικά με τους ρύπους που εξέπεμπαν. Στην όγδοη θέση εμφανίζεται ξανά η Toyota με 7,4 εκατ. ανακλήσεις το 2012 και στις επόμενες δύο η αμερικανική General Motors, με 6,7 εκατ. το 1971 και 5,8 εκατ. ανακλήσεις το 1981.

ot.gr