Χρήσιμα Τηλέφωνα & Πληροφορίες
21/6/2016 “Αλήθειες”: Απάντηση του Capital.gr στην ΕΝΒΕΘ και νέα απάντηση της Ένωσης

21/6/2016 “Αλήθειες”: Απάντηση του Capital.gr στην ΕΝΒΕΘ και νέα απάντηση της Ένωσης

Διαφήμιση

Μετά την απάντηση της ΕΝΒΕΘ (δείτε εδώ) σε άρθρο του capital.gr και του δημοσιογράφου Χάρη Φλουδόπουλου με τίτλο “Στοιχεία σοκ για αύξηση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα” , ο δημοσιογράφος επανέρχεται με απάντηση προς την ΕΝΒΕΘ, αναλυτικά:

Κύριοι σχετικά με το μήνυμά σας και το δελτίο τύπου που εκδώσατε

Το ρεπορτάζ αναφερόταν σε συγκεκριμένες μελέτες για την κλοπή στις αντλίες και γενικά σε όλες τις μορφές παράνομης διακίνησης και λαθρεμπορίας πετρελαιοειδών. Σε αντίθεση με την ΕΝΒΕΘ, σε επικοινωνίες που είχα με συναδέλφους σας από άλλους συνδέσμους, δεν αμφισβητήθηκε το συμπέρασμα των μελετών ότι δηλαδή υπάρχουν ρυθμισμένες αντλίες που παραδίδουν λάθος ποσότητες στους καταναλωτές και ότι το φαινόμενο εντείνεται λόγω της αυξημένης φορολογίας και των ελλιπών ελέγχων. Το θέμα είναι σοβαρό και επαναλαμβάνω πρόκειται για δύο νέες επικαιροποιημένες και πρόσφατες μελέτες.

Σε αντίθεση με την τοποθέτηση του δικού σας Συνδέσμου, πάντως, οι συναδέλφοι σας από άλλες περιοχές, μου τόνισαν ότι ζητούν από τις αρχές να εντείνουν τους ελέγχους προκειμένου να εντοπιστούν και να συλληφθούν οι παρανομούντες που νοθεύουν τον ανταγωνισμό.

Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες παρατηρήσεις σας συμφωνώ απολύτως ότι δεν είναι το πρόβλημα μόνο οι παρανομούντες πρατηριούχοι και ότι φαινόμενα παρανομίας υπάρχουν και σε άλλα στάδια της αλυσίδας διακίνησης. Ουδέποτε έγραψα κάτι τέτοιο και είναι εντελώς λανθασμένο το συμπέρασμά σας ότι επιχειρείται στοχοποίηση των πρατηριούχων. Άλλωστε η κύρια ευθύνη, όπως αναφέρω και στο ρεπορτάζ είναι του κράτους που για διάφορους λόγους δεν κάνει ολοκληρωμένους ελέγχους. Και αυτό ισχύει και για τα στοιχεία του συστήματος εισροών εκροών, όπως φαντάζομαι γνωρίζετε καλά.

Ως προς το αίτημά σας για περισσότερα στοιχεία για τις έρευνες δυστυχώς δεσμεύομαι από τις πηγές μου να μη δώσω περισσότερες πληροφορίες.

Σε κάθε περίπτωση είμαι στη διάθεσή σας εφόσον έχετε στοιχεία για λαθρεμπόριο ή άλλες παράνομες δραστηριότητες, να κάνω ρεπορτάζ, θεωρώντας δεδομένο ότι στόχος όλων μας είναι η υγιής λειτουργία της αγοράς και η καταπολέμηση της παράνομης διακίνησης.
Χ. Φλουδόπουλος

Και η απάντηση της ΕΝΒΕΘ:

Η Ένωση Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης «ΕΝΒΕΘ» ,  η οποία σήμερα αντιπροσωπεύει το σύνολο των τίμιων οικογενειαρχών  πρατηριούχων του Νομού Θεσσαλονίκης, μετά τη συνένωση των δύο προυπάρχοντων σωματείων, αποφάσισε να παρεμβαίνει δημόσια σε ότι τουλάχιστον αφορά τον κλάδο, προσπαθώντας να ενημερώνει  τους δημοσιογράφους(όσους  πραγματικά  το επιθυμούν)  και να διαφωτίζει το καταναλωτικό κοινό. Σας κάνουμε δε γνωστό, ότι στις βασικές μας αρχές είναι η τήρηση της νομιμότητας από και προς όλους τους εμπλεκόμενους στη διακίνηση των καυσίμων σύμφωνα με τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού.

Η απάντηση σας(καλοδεχούμενη) μετά το άρθρο σας,  είναι αυτή που μας δημιουργεί την υποχρέωση να αναφερθούμε σε αυτά που νομίζουμε ότι αν μη τι άλλο χρήζουν επεξηγήσεων και διευκρινήσεων για τη καλύτερη ενημέρωση  σας, πολύ δε περισσότερο των καταναλωτών και των ελεγκτικών αρχών(αν υπάρχουν).

Στην απάντησή σας ,στην αρχή του άρθρου σας αναφέρεστε σε συγκεκριμένες μελέτες για την κλοπή στις αντλίες, όμως η επικεφαλίδα του άρθρου σας είναι «ΣΟΚ από την αύξηση στο λαθρεμπόριο». Τι σχέση έχει αυτού του είδους η κλοπή με το λαθρεμπόριο;

Αν η πολιτεία θελήσει να αλλάξει τη νομοθεσία και την κλοπή να την ονομάσει λαθρεμπόριο εμείς μαζί σας , γιατί η δική μας θέση (μεταξύ των άλλων ποινών) είναι κλείσιμο του πρατηρίου δια παντός  σε ότι αφορά το πρατήριο, κατάσχεση του βυτιοφόρου και των άλλων εγκαταστάσεων αντίστοιχα.

Η εμπειρία μας δείχνει ότι προτιμάται από τον δημοσιογραφικό και όχι μόνο κόσμο, η έκφραση ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ γιατί είναι πιο πιασάρικη, πιο βαρύγδουπη , ενώ υπάρχουν άλλου είδους παραβάσεις, και σαν έγκριτος δημοσιογράφος και γνώστης των θεμάτων περί καυσίμων είμαστε σίγουροι πως γνωρίζετε ότι ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ κάνουν αυτοί που έχουν την δυνατότητα διακίνησης και πώλησης αδασμολόγητων καυσίμων, πχ εξαγώγιμα, ναυτιλιακά, στρατιωτικά καθώς και υποκατάστατα καυσίμων (μεθανόλες κλπ).

Στους παραπάνω λοιπόν δεν ανήκουν οι πρατηριούχοι

Προσπαθείτε να μεμφθείτε  την ΕΝΒΕΘ ότι αμφισβητεί τις «μελέτες» σε αντίθεση με άλλους συναδέλφους είτε ενώσεων είτε μεμονωμένων επαγγελματιών και εμείς ρωτάμε, που το είδατε αυτό;

 Εμείς αναρωτηθήκαμε το τι είδους ΣΟΚ που μπορεί να προκαλέσει στην κοινωνία μια παραβατικότητα της τάξης του 2,34% από ένα κλάδο στην σημερινή Ελλάδα. Επειδή δεν γνωρίζετε το έργο της ΕΝΒΕΘ, σας ενημερώνουμε λοιπόν ότι εμείς επειδή δεν κρυβόμαστε πίσω από κρυφές μελέτες έχουμε τεράστιο έργο παρεμβάσεων προς τις ελεγκτικές αρχές οι οποίες όμως και μη επανδρωμένες είναι ,και ανειδίκευτο προσωπικό έχουν, και καύσιμα για τα οχήματα τους δεν έχουν και, και, και……και μάλιστα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα μέλη της ηγεσίας της ένωσής μας έχουν γνωρίσει και την εκδικητικότητα του συστήματος διότι το σύστημα ενίοτε εκδικείται.

Εσείς δηλαδή καταλάβατε ότι εμείς δεν ζητάμε τον εντοπισμό και τη σύλληψη των παρανομούντων; Απλά εμείς ζητάμε ΟΛΩΝ των παρανομούντων που εμπλέκονται στη διακίνηση των καυσίμων(αφού για αυτά μιλάμε) και στους οποίους εσείς δεν αναφέρεστε. Όταν κάποιοι έχουν δαπανήσει χρήματα για  να εξαχθούν συμπεράσματα, να εντοπιστούν οι ένοχοι(για αυτό εξάλλου υπάρχουν ποσοστά) και δεν καταθέτουν τα στοιχεία στα αρμόδια όργανα της πολιτείας απαιτώντας αποτελέσματα έχοντας νόμιμο συμφέρον δημιουργούν επικίνδυνους συνειρμούς και υπόνοιες ηθελημένης συγκάλυψης.

Αφού εσείς αρνείστε να αποκαλύψετε τις πηγές πίσω από το βολικό δημοσιογραφικό απόρρητο, εμείς σας δίνουμε την άκρη του νήματος, αποτελέσματα φορέων που ασχολήθηκαν με το θέμα αν και θεωρούμε ότι  ήδη τα γνωρίζετε:

Α) Μελέτη του κ. Σούλα για όργια λαθρεμπορίου στα στρατιωτικά καύσιμα

Β) Μελέτη ομάδας του ΑΠΘ με επικεφαλής τον καθηγητή κύριο Μάρδα και αφορούσε τις ποσότητες καυσίμων που δήλωνε στον ΟΗΕ η Ελλάδα για τις εξαγωγές καυσίμων στα όμορα Βαλκανικά κράτη και αντίστοιχα οι ποσότητες που δήλωναν ότι εισήγαγαν αυτά τα κράτη με τεράστιες διαφορές

Αφού λοιπόν και εσείς συμφωνείτε ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο οι ελαχιστότατοι βάση των αναφερόμενων ποσοστών πρατηριούχοι, συμπεραίνετε ότι για διάφορους «λόγους» την κύρια ευθύνη την έχει το κράτος που δεν κάνει ελέγχους.

Δεν υπάρχουν «διάφοροι» λόγοι κύριε Φλουδόπουλε, υπάρχει μόνο ένας το «ΘΕΛΩ»

Συνοψίζοντας, αυτοί λοιπόν που πλήρωσαν για τις μελέτες που λέτε ότι έχετε στα χέρια σας(σας πιστεύουμε) πρέπει να τις δώσουν στις αρχές αφού περιέχουν ονόματα και διευθύνσεις γιατί αλλιώς αυτονόητα θα κατηγορηθούν οι ίδιοι για πολλά. Λαθρεμπόριο, κλοπή, νοθεία, παράνομη διακίνηση, αθέμιτος ανταγωνισμός, καρτέλ είναι διαφορετικά πράγματα τουλάχιστον μέχρι τώρα.

Εμείς ως ΕΝΒΕΘ είμαστε πια εδώ για να προασπίσουμε το κύρος των επιχειρήσεων μας και των οικογενειών μας και ρωτάμε, γίνονται ανάλογες έρευνες στις εγκαταστάσεις φόρτωσης των εταιριών για τη ποσότητα, την ποιότητα, τις θερμοκρασίες που παραδίδουν;

Γιατί δεν σφραγίζονται οι δεξαμενές των πρατηρίων, γιατί δε μπαίνουν συστήματα ελέγχου εισροών εκροών στις δεξαμενές του υγραερίου κίνησης, στα εργοτάξια, στις επαγγελματικές εγκαταστάσεις, γιατί δεν σφραγίζονται τα βυτιοφόρα ηλεκτρονικά;

Με τα πλοία τι γίνεται; Ποιους συμφέρει η θολούρα και το μπάχαλο;

Γραφείο Τύπου της ΕΝΒΕΘ

 

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων